ایمان بیوس در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از اعلام شماره ١۴٢٠ جهت پاسخگویی و ارائه مشاوره به متقاضیان بیمه خبر داد و گفت: امکانات لازم جهت بیمه زنان خانه دار از سوی سازمان ارائه می شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 25 October 2020

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:زنان خانه دار می توانند مانند بیمه شدگان صاحب حرف و مشاغل آزاد سازمان با پرداخت حق سرانه درمان خود، افراد تحت تکفل دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی را دریافت و از کلیه امکانات مراکز درمان در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی درمانی طرف قرار داد این سازمان استفاده نمایند.

وی ادامه داد: زنان خانه دار کمتر از ۵۰ سال می توانند نسبت به ادامه تقاضا و ان یکاد قرارداد بیمه اقدام نمایند. استفاده از تمام یا قسمتی از خدمات بیمه تامین اجتماعی منوط به انتخاب نرخ و پرداخت حق بیمه توسط متقاضی است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان برای متقاضیان استفاده از بیمه زنان خانه دار در نوع نرخ حق بیمه حمایت های مشخصی در نظر گرفته است مانند: نرخ ۱۴ درصد بیمه شدگان که بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شود و ۱۶ درصد که شامل بازنشستگی و فوت می باشد و همچنین ۲۰ درصد که فوت قبل و بعد از سن بازنشستگی و از کار افتادگی را شامل می شود.

این مسئول در خصوص زنان متقاضی که سن آنها در زمان تقاضا از ۵۰ سال بیشتر باشد، تصریح کرد: پذیرش متقاضیان ۵۰ سال به بالا منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود. زنان خانه دار حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و بدون شرط سنی می توانند از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند.

وی در خصوص پرداخت معوقه های بیمه و چگونگی آن تشریح کرد: همه علاقمندان می توانند از طرح زنان خانه دار که از تاریخ ثبت تقاضا در هر یک از شعب سازمان آغاز می‌شود، استفاده کنند. در صورتی که پرداخت حق بیمه از طرف بیمه شده متوقف شود و بین تاریخ قطع پرداخت حق بیمه و پرداخت مجدد بیش از سه ماه فاصله افتاده باشد، بیمه شده میتواند حق بیمه معوقه خود را به سازمان پرداخت کند در غیر این صورت ارتباط بیمه شده با سازمان قطع و ادامه بیمه منوط به تسلیم درخواست مجدد موافقت سازمان خواهد بود.

این مسئول ابراز داشت: در صورتیکه متقاضیان پس از انعقاد قرارداد و شروع بیمه پردازی به نحوی از انحا شمول مقررات مربوطه خارج شوند حق بیمه آن ها بر اساس مقررات دیگری پرداخت شود، معمولا در صورت اشتغال مشمول قانون تامین اجتماعی و بیمه اجباری می‌گردند لازم است مراتب را کتباً به سازمان تأمین اجتماعی اعلام نمایند.

بیوس تاکید کرد: سازمان در خصوص تکریم ارباب رجوع روان سازی پاسخگویی سریع و افزایش رضایتمندی مخاطبان اقدام به راه اندازی سرویس غیر حضوری و اینترنتی صدور برگ پرداخت حق بیمه از بیمه شدگان زنان خانه دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است لازم به ذکر است شماره ۱۴۲۰ آماده مشاوره و ارتباطات مردمی است، همچنین بیمه‌شدگان با مراجعه به سامانه samt.tamin.ir می توان نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود به صورت آنلاین اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار