مسئول کمیته بادی پامپ استان کرمانشاه گفت: بادی پامپ برنامه بدنسازی تمامی رشته‌های حرفه ای محسوب می‌شود، چرا که تمام فاکتورهای لازم را مانند استقامت، قدرت، سرعت، چابکی را بالا می‌برد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 24 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سمیه کهریزی ، اظهار داشت: رشته ورزشی بادی پامپ از نیوزلند ابداع شده و در سال ۱۳۹۰ وارد ایران شده و فعالیتش را در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد، این رشته به‌صورت گروهی و همراه با موزیک و ابزار انجام می‌شود، از نمونه ابزارهای مخصوص این ورزش می‌توان به هالتر، وزنه و استپ اشاره کرد.

وی ادامه داد: می‌توان گفت رشته ورزشی بادی پامپ چربی سوزترین ورزش بین باقی رشته‌ها است و از آن به‌عنوان جادوی تناسب اندام یاد می‌شود، بادی پامپ رشته‌ای شاد و مفرح است، چراکه تمرینات این ورزش همراه با موزیک مخصوص انجام می شود.

مسئول کمیته بادی پامپ استان کرمانشاه افزود: بادی پامپ ابزارهای مخصوص خود را دارد، بدلیل اینکه تمام عضلات را در یک جلسه تمرینی درگیر می‌کنیم، بنابراین وزنه‌ها باید سبک و متوسط باشند، در رشته بادی پامپ، موزیک و کروگرافی (برنامه‌نویسی) را تغییر می‌دهیم، در واقع این ورزش برخلاف بدنسازی که در ادامه تمرینات باید به وزنه‌ها اضافه شود، با تغییر موزیک و برنامه توسط مدرس و مربی، پیش برده می‌شود.

وی ادامه داد: در این خصوص سه کارگاه آموزشی و تمرینی در استان کرمانشاه برگزار کردیم و با بهبود شرایط بیماری کرونا و با کسب اجازه از مسئولین مربوطه دوره‌های بعدی را برگزار خواهیم کرد چراکه استقبال خوبی از کارگاه‌های آموزشی که برگزار شده بود را شاهد بودیم.

کهریزی گفت: در این ورزش محدوده سنی نداریم و عموم مردم در هر مقطع سنی زیر نظر مربی می‌توانند فعالیت کنند، افرادی که دچار آسیب های جدی هستند تا قبل بهبودی فعالیتشان ممنوع است و کسانی که دچار بیماری‌های مفصلی هستند که می‌توانند مشکلاتشان را با ورزش حل کنند زیرنظر مربی و با بارهای بدون وزنه می‌توانند فعالیت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ایام قرنطینگی و کم تحرکی مردم چه برنامه‌هایی داشتند و دارند، گفت: از آغاز ایام قرنطینگی بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم تحرک کافی عموم مردم، برنامه‌هایی را بصورت مجازی و با اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و توضیح کامل انتشار داده‌ایم بطوری‌که این چالش در خانواده‌ها و حتی بدون ابزار یا با حداقل امکاناتی که در هر خانه یافت می‌شود و تمرینات سبک بصورت خانوادگی انجام می‌شود.

کهریزی در آخر هدف از همایش‌هایی که هیأت همگانی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند، افزود: مردم متوجه باشند که در خانه ماندن و ورزش نکردن باعث از بین رفتن کرونا نمی‌شود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ورزش اولین و بهترین راه برای مبارزه با این بیماری است، چراکه ورزش سلامت افراد را تضمین می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار