مدیر کل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط باید بر ایمن سازی مجتمع‌های مسکونی و تأمین امنیت شهروندان در برابر حوادث نظارت داشته باشند و سازندگان و بهره برداران ساختمان‌ها نیز به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 24 October 2020

مصطفی صالحی روز شنبه با اشاره به ضرورت ایمن سازی ساختمان‌ها بیان کرد: قوانین و آئین‌نامه‌های لازم در بحث ایمن سازی ساختمان‌ها تدوین شده است و دستگاه‌های ذیربط مکلفند بر اجرای آن نظارت داشته باشند.
وی گفت: متاسفانه وقوع حوادث ناگوار مختلف از جمله انفجار، آتش سوزی، زلزله و... طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد اخطارهای ارائه شده برای ایمن سازی ساختمان‌ها و مستحدثات اثر بخشی لازم را نداشته است.
به گفته این مقام مسوول در ساختمان‌هایی که توسط تعاونی‌ها احداث می‌شوند باید قبل از تحویل به مالکان، مشکلات آنها توسط پیمانکاران و کارفرمایان، قبل از صدور پایانکار مرتفع شود و نسبت به کنترل و اخذ استانداردهای لازم سازه، تاسیسات و ... اقدام نمایند.
این مسوول گفت:در صورت همکاری نکردن تعاونی‌ها، شهرداری‌ها می‌توانند از صدور پایانکار خودداری کرده و برابر مقررات اعمال قانون نمایند.
صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: کارفرمایان و بهره برداران، مسوولیت اصلی تامین ایمنی و حفاظت فنی در محیط‌های کاری، همچنین اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشتی را دارند و شهرداری‌ها و دستگاه‌های نظارتی موظفند با توجه به بازدیدهای دوره‌ای خود، موارد مربوط به ایمن سازی را تذکر دهند.
وی گفت:این دستگاه‌ها باید در صوت بی‌توجهی کارفرمایان و بهره برداران به تذکرات، گزارش آن را به دستگاه قضایی ارجاع داده و آنها را ملزم به ایمن سازی نمایند.
صالحی،  حفاظت از جان و مال مردم را از وظایف مهم تمامی دستگاه‌های نظارتی از جمله شهرداری‌ها دانست و خواستار نظارت مستمر و بیش از پیش آنها بر ایمن سازی سازه‌ها و ساختمان‌ها برای پیشگیری و کاهش اتفاقات ناگوار و جبران ناپذیر شد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار