مسئول کمیته داژبال هیأت ورزش های همگانی استان کرمانشاه گفت: داژبال یا همان بازی وسطی ورزشی جهانی است که اخیرا فعالیش در ایران آغاز شده، این ورزش را به‌عنوان فعالیتی شاد و مفرح و برای عموم مردم می‌توان نام برد که بدون نیاز به مهارتی خاص طرفداران خود را دارد.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 21 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،شیرین محمدپور اظهار داشت: ورزش داژبان یا همان بازی وسطی ورزشی جهانی ورزش همگانی محسوب می‌شود که اخیرا در ایران و حدود دو سالی است که در استان کرمانشاه فعالیتش را آغاز کرده و در هر رده سنی مخاطبان خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: این ورزش برخلاف سایر ورزش‌ها نیاز به مهارت خاصی ندارد و ورزشی عمومی محسوب می‌شود، داژبال با ایجاد فضایی مفرح و شاد برای اغلب جوانان و بزرگسالان نیز یادآور خاطرات شیرین کودکی است.

مسئول کمیته داژبال هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه ادامه داد: این ورزش در دو نیمه در قالب دو تیم برگزار می‌شود که هر تیم دارای چهار عضو اصلی و دو نفر ذخیره است، خانواده‌ها نیز از این ورزش استقبال کردند و این ورزش به‌صورت خانوادگی هم برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشتر تمرینات در مدارس و سالن‌های آموزش و پرورش و در فضای باز انجام می‌شود، در رابطه با کلاس‌های آموزشی در سال ۱۳۹۸ تصمیم داشتیم تایم‌های آموزشی را در سالن شهید بهشتی واقع در استادیوم ورزشی برگزار کنیم که بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این فعالیت مختل شد.

محمدپور افزود: در سال ۹۸ نیز برای مسابقات کشوری آمادگی داشتیم، اما به‌دلیل تعلیق رئیس هیأت همگانی استان فرصت شرکت در این مسابقات را از دست دادیم، مسابقات استانی در رده جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و مسابقات کشوری در رده نونهالان ، نوجوانان و جوانان انجام می‌شود، در سطح مدارس ابتدایی و دانشگاه نیز مسابقات برگزار کردیم.

وی گفت: استعدادیابی در رشته داژبال بیشتر در سطح مدارس با توجه به آمادگی جسمانی برای تقویت و تمرینات تخصصی‌تر انجام می‌شود، مسابقات این رشته در سطح دانش‌آموزی، استانی، آسیایی و حتی جهانی برگزار می‌شود، مسابقات کشوری هرساله انجام می‌شود که ما در سال ۹۷ در مسابقات کشوری تیم اعزام کردیم.

محمدپور در پایان، گفت: فعالیت‌های خود را هم‌اکنون در فضای باز مانند پارک‌ها انجام می‌دهیم و ورزشکاران به این طریق به فعالیت خود ادامه می‌دهند..

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار