بهزاد محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه از اجرای پروژه های تامین آب عشایر خبر داد و گفت: اجرای این پروژه ها منجر به بهره مندی ٨۵٠ خانوار از نعمت آب شده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 21 October 2020

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط این اداره به عشایر سطح استان شامل آب رسانی سیار با ۳۰ کامیون تانکردار با ظرفیتی بالغ بر روزانه ۱۵۰۰ متر مکعب آب شرب مورد نیاز عشایر و دام هایشان، همچنین تعمیر و مرمت راه های عشایر که در طول سال انجام می شود، بهسازی و نگهداری چشمه ها و تامین علوفه ی مورد نیاز عشایر که بیشتر توسط تشکل ها تامین می‌شود، است.

وی در ادامه افزود: از جمله سایر خدمات میتوان به تامین آرد مورد نیاز عشایر که توسط سایر تشکل ها تامین می شود و سوخت رسانی فسیلی به این اقشار اشاره کرد. اقدام جدیدی که طی دو سال اخیر آغاز شده تامین آب ثابت عشایر است، اعتبارات آن از اعتبارات ملی تامین شده و در سطح استان اقدامات مربوط به ۱۰ منطقه را شروع کرده ایم که بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال و ۳۷۵ متر مکعب مخزن برای این پروژه احداث شده است.

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه از بهسازی ۱۹ دهنه چشمه برای تامین آب و حفر تعدادی چاه خبر داد و ابراز داشت: این نقاط دیگر نیازی به آب رسانی‌ سیار ندارند و این ۱۰ پروژه جدای از تمام پروژه های پیشین باعث بهره مندی ۸۵۰ خانوار از نعمت آب شده است.

محمدی در پایان در خصوص اقدامات انجام شده برای عشایر در زمان شیوع بیماری کرونا، بیان داشت: از آنجایی که عشایر از تجمعات به دورند به صورت خود به خود بیشتر از سایر اقشار جامعه از این بیماری مصون هستند اما اداره امور عشایری با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر اقدامات خوبی در خصوص اطلاع رسانی و توزیع مواد ضد عفونی و گند زدایی محل استقرار عشایر انجام داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار