اسماعیل پرویزی در گفتگو باتابناک:
مدیر کل پشتیبانی امور دام از افزایش قیمت گوشتِ ناشی از کمبود در تامین ارز نهادهای دامی خبر داد و گفت: پشتیبانی امور دام نقش پشتیبان و تنظیم کننده بازار را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 21 October 2020

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پشتیبانی امور دام معمولا بر اساس راهبردهای یک شرکت دولتی است که هدف این شرکت تامین تمام نیاز بازار نیست و بیشتر در راستای دو هدف: یکی حفظ ذخایر استراتژی (تامین نیاز بازار در مواقع بحران) و دیگری تنظیم بازار فعالیت می کند.

وی افزود: پشتیبانی امور دام عموما ۲۰ درصد از نیاز بازار را تامین می کند اما این مقدار با توجه به شرایط متغیر است. برای مثال در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ که قیمت بازار متعادل بود سهم سازمان حدود ۱۰ درصد بود یا در سال ۹۸ به علت مشکلاتی که در بخش خصوصی وجود داشت سهم پشتیبانی به حدود۳۰درصد رسید.

مدیر کل پشتیبانی امور دام بیان داشت: در ابتدای سال جاری توازن نهاد ها قدری به هم خورد که دلیل اصلی این موضوع عدم تامین ارز برای آنها است و بر دو بخش خصوصی و دولتی تاثیر گذاشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود تامین ارز باعث افزایش قیمت خوراک دام شده، خاطر نشان کرد: همین موضوع نیز تاثیرات چشمگیری بر قیمت گوشت در بازار گذاشته و حتی موجب کاهش عرضه می شود.بخش پشتیبانی تا جایی میتواند به بازار دام کمک کند که ذخایرش دچار مشکل نشود اما در حال حاضر به دلیل فشاری که روی دامداران وجود دارد این بخش بیشتر از توان، پشتیبانی های لازم را انجام میدهد.

پرویزی فر تاکید کرد: برای علمکرد هرچه بهتر و تنظیم صحیح بازار باید تامین مالیِ این بخش صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار