شعب دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 20 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سلیمان شیرزادی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان امروز(29 مهر) درحاشیه افتتاح این شعب در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 330 کارشناس رسمی دادگستری در استان، اظهارکرد: این کارشناسان بازوان قضات دادگستری برای صدور رای و کمک کننده به کاهش تعداد پرونده‌های قضایی هستند.

وی تصریح کرد: گاها در جریان برخی کارشناسی‌ها که از سوی کارشناسان رسمی دادگستری برای پرونده‌های قضایی انجام می‌گیرد، شاهد نارضایتی یکی از طرفین پرونده هستیم و در این رابطه شکایاتی هم از این کارشناسان می‌شود.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اضافه کرد: تا پیش از افتتاح این شعب، اگر کسی شکایتی از کارشناسان رسمی دادگستری داشت، باید به شعب دادیاری تهران مراجعه می‌کرد، چرا که در کرمانشاه شعبه ای برای رسیدگی به آن نداشتیم. البته گاها در این مسیر به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و دردسرهای رفت و آمد به تهران فرد شاکی از شکایت خود منصرف می‌شد.

شیرزادی افزود: با راه اندازی این شعب، از این پس شکایتی که از کارشناسان رسمی دادگستری می‌شود، در استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: البته معمولا در کمتر از یک درصد از پرونده‌هایی که کارشناسان رسمی دادگستری آنها را بررسی می‌کنند، شاهد شکایت یکی از طرفین پرونده هستیم و اکثر شکایات هم در مرحله سازش مختومه می‌شود و کمتر پرونده ای به مرحله رسیدگی در شعب دادیاری می‌رسد.

رئیس مرکز کارشناسان دادگستری کرمانشاه افزود: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی، مفاهیم قضایی و انتظامی را برای کارشناسان دادگستری استان تفهیم کنیم تا نسبت به تخلفات آگاهی داشته باشند و کمتر به سمت آنها بروند.

همچنین در ادامه این مراسم، محمدعلی افتخاری دادیار دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هم به خبرنگاران گفت: اگر شخصی از یکی از کارشناسان رسمی دادگستری شکایتی داشته باشد، پس از ثبت شکایت، ظرف مدت 72 ساعت در هیات مدیره مرکز آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را پیگیری می‌کنند.‌

وی افزود: اگر پیگیری‌ها منجر به نتیجه نشد، پرونده شکایت را به کمیته صلح و سازش مرکز ارجاع می‌دهند تا ظرف یک ماه بین طرفین صلح ایجاد کند.

افتخاری یادآورشد: درصورتی که در این کمیته هم پرونده به نتیجه‌ای نرسید، آن را در نهایت به شعب دادیاری انتظامی ارجاع می‌دهند که دراین قسمت مراحل قضایی پرونده و رسیدگی به آن را انجام می‌دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار