معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مراقبت ها و پروتکل های بهداشتی در اعزام مشمولان خدمت سربازی اعمال می شود، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از کرونا در پادگان‌ها و مراکز آموزشی استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 20 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سرهنگ علی اشرف نجفی با بیان اینکه تمام پروتکل های بهداشتی در زمان اعزام مشمولان به خدمت سربازی اعمال می شود، گفت: با توجه به مراقبت های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در پادگان ها و مراکز آموزشی استان نداشته ایم.

وی تصریح کرد: تمام سربازان قبل از اعزام به خدمت ویزیت شده و تست کرونا می دهند و بعد از تایید سلامت به خدمت اعزام می شوند. افرادی که هم که در حین اعزام به خدمت مشکوک به کرونا باشند، تاریخ اعزام آنها تا بهبودی کامل به تاخیر می افتد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمام افرادی که دچار بیماری زمینه ای هستند تاریخ اعزام به خدمت آنها بصورت خودکار به عقب افتاده و تا اطلاع ثانوی تمدید می شود.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برخی تغییرات در مدت خدمت سربازی گفت: در راستای افزایش انگیزه خدمت در مناطق غیربومی، تغییراتی در مدت خدمت سربازی ایجاد شده که مشمولانی که از ابتدای آذر امسال اعزام می شوند را شامل می شود.

وی افزود: بر اساس تغییرات صورت گرفته مدت سربازی برای افرادی که در مناطق عادی و بومی خدمت می کنند به 24 ماه افزایش یافته است. این مدت برای افرادی که در مناطق غیرعملیاتی غیربومی، اما بد آب و هوا خدمت می‌کنند، 21 ماه است.

نجفی تصریح کرد: مدت خدمت سربازی برای افرادی که در مناطق عملیاتی درگیر خدمت می کنند به 17 ماه کاهش یافته و این مدت برای افرادی که در مناطق عملیاتی غیردرگیر خدمت می کنند 18 ماه است.

این مسئول افزود: همچنین خدمت سربازی برای افراد غیربومی در مناطق عادی هم 21 ماه است.

نجفی یادآور شد: این تغییرات شامل حال کسانی که در حال سپری کردن دوران خدمت خود هستند نمی شود و فقط مشمولان جدید را دربرمی گیرد.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به تاخیر در اعزام افرادی که در کنکور سراسری امسال شرکت کرده اند،افزود: تاریخ اعزام این افراد که در مهر و آبان قرار داشته به سوم آذرماه موکول شده تا نتایج کنکور اعلام شود.

وی افزود: از تمام افرادی که در کنکور امسال قبول می شوند می خواهیم که حتما از همان ترم اول پیگیر دریافت معافیت تحصیلی خود باشند.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اعزام، تاریخ اعزام و... با سامانه پیامکی 110206010 و یا تلفن 096480 ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار