دبیر هیأت تیراندازی استان کرمانشاه گفت: هر ۲ سالن ورزشی رشته تیراندازی شهر کرمانشاه، به‌دلیل نبود اسلحه، عدم حمایت مالی و البته شیوع ویروس منحوس کرونا تعطیل است.
کد خبر: ۹۱۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 20 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،آرش نیکبخت در خصوص تعطیلی دو سالن ورزشی رشته تیراندازی شهر کرمانشاه، اظهار داشت: سالن شهید کرم طهماسبی واقع در مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) بدلیل نبود زیرساخت و تجهیزات مناسب و همچنین سالن شهید یاری، جنب پارک شاهد بدلیل نبود اسلحه و همچنین شیوع کرونا در حال حاضر تعطیل شده است.

وی ادامه داد: در زمان فعالیت سالن شهید یاری در شرایط کرونا تمرینات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با رعایت فواصل بین ورزشکاران انجام می‌شد به‌طوریکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ نفر فعالیت داشتند، اما با حاد شدن بیماری کرونا؛ سالن تعطیل شد.

دبیر هیأت تیراندازی استان کرمانشاه عنوان کرد: از مشکلات اساسی این رشته عدم تخصیص بودجه کافی است، با اینکه ما در رشته ورزشی تیراندازی تعدادی ملی پوش داریم اما از ما حمایت مالی چندانی نشده و اکثر سلاح های تیراندازی معیوب و فرسوده دارند، به‌طوریکه توانایی تامین هزینه تعمیر آن را نداریم، بیش از 70 درصد اسلحه‌ها شخصی خود ورزشکاران بوده و بودجه‌ای برای خرید و به‌روزرسانی سلاح‌ها از آن‌جا که این رشته از رشته‌های ورزشی پرهزینه است، نداریم و قیمت سلاح‌ها بالا و بدون حمایت مالی نمی‌توان فعالیت‌ها را ادامه داد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون هیچگونه حمایت مالی از طرف اداره ورزش و جوانان و فدراسیون تیراندازی نداشتیم، با وجود ملی‌پوشانی که در رشته تیراندازی داریم لازم است مسئولین توجه بیشتری داشته و بودجه ای برای تامین سلاح‌ها در نظر بگیرند.

نیکبخت افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای چهار ملی‌پوش در رشته تیراندازی و آنجا که در این رشته درآمدی نداریم که خودمان برای خرید سلاح اقدام کنیم از طرف دیگر والدین نیز به این مساله معترض هستند، مسئولین باید به این نکته توجه کنند و بودجه‌ای صرف خرید تجهیزات شود، از نیمه دوم سال ۹۸ حقوق مربیان را هم ندادیم و به آن‌ها بدهکاریم.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس هیأت تیراندازی استان هم اکنون در چه شرایطی قرار دارد، گفت: رئیس هیأت تیراندازی استان کرمانشاه برای مدتی به خارج از کشور سفر کردند و مجدد برای ادامه فعالیت خود در همین سمت به کشور بازخواهند گشت.

نیکبخت در پایان، گفت: از مسئولین درخواست داریم به رشته‌های ملی پوش و مدال‌آور رسیدگی کنند، با توجه به اینکه دارای یکی از بهترین سالن‌های غربی کشور هستیم، رشته تیراندازی رشته‌ای است که هم آقا و هم خانم می‌توانند فعالیت کنند و با وجود افراد مستعد در رشته تیراندازی استان کرمانشاه و با رسیدگی و تامین تجهیزات می‌توانیم در المپیک 2024، یک الی دو سهمیه المپیک را از آن خود کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار