رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی استان) گفت: کپسول تولیدی در کرمانشاه در آزمایشات بالینی نشان داد در کاهش علائم و نشانه‌های بیماران درگیر با کرونا موثر است و این بیماران سریع‌تر و با عوارض کمتر احساس بهبودی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 20 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، چندی پیش در یکی از نشست‌های خبری دکتر علی مصطفایی، مدیر شرکت دانش‌بنیان حوزه بیوتکنولوژی پزشکی در کرمانشاه خبر از تولید داروی ضد ویروس موثر در درمان کرونا در استان را داد.

وی مدعی بود، این دارو یک داروی گیاهی بدون عوارض و موثرترین داروی ضدکرونای ساخته شده در کشور است که ۹۸ درصد از کسانی که در یک هفته اول ابتلا به این بیماری از آن استفاده کرده‌اند، بهبود یافته‌اند.

مصطفایی معتقد است، اگر مجوز تولید این دارو اخذ شود، مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاهش قابل توجهی خواهد داشت که در این راه حمایت مسئولین نیاز است.

در این راستا برای اطلاع بیشتر از تاثیر این دارو به سراغ سیاوش وزیری رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی استان) رفتیم و توضیحات بیشتر اثر این دارو را از وی پیگیر شدیم.

وزیری اظهار داشت: بنده افتخار این را داشتم که با دکتر مصطفایی که این ترکیب دارویی را در اختیار ما قرار دادند به عنوان همکار طرح تحقیقاتی وارد فاز مطالعه شویم.

وی دادمه داد: مصطفایی دارویی را به ما معرفی کردند که از اواخر اسفندماه سال گذشته کارآزمایی بالینی آن را شروع کردیم؛ این دارو کپسولی است که حاوی سه عصاره (سه نوع ماده شیمیایی) است و برای فرم‌های خفیف و متوسط بیماران تجویز کردیم که در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در فاز اول استفاده شد، البته در بیماران سرپایی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان گلستان اضافه کرد: این دارو در کاهش علائم و نشانه‌های بیماران موثر بود، افراد درگیر با کرونا سریع‌تر احساس بهبودی می‌کردند که بخشی از هدف درمان هم همین موضوع است به طوریکه حتی یکی از مشهورترین داروها (داروی رمدسیویر) که برای این بیماری استفاده می‌شود مرگ و میر را کم نمی‌کند ولی مدت اقامت در بیمارستان و عوارض را کاهش می‌دهد، امروزه این دارو هم در حال کنار گذاشتن است چون آنقدر که هزینه‌بر برده موثر نبوده است.

وی تصریح کرد: داروی تولیدی کرمانشاه وارد کارآزمایی شد و جمع‌بندی اطلاعات این کارآزمایی نشان داد که داروی است که می‌تواند به عنوان بخشی از درمان مفید باشد هیچ وقت این تیم تحقیقاتی ادعا نکرده است دارویی را برای درمان قطعی کرونا کشف کرده است.

وزیری افزود: ان‌شاءالله این دارو وارد فرایندی شود که با تولید انبوه آن به کاهش علائم و نشانه‌ها کمک کند چون یکی از مواد و ترکیبات آن به اعتقاد دکتر مصطفایی دارای اثرات ضدویروسی است که باید در آزمایشگاه اثبات کنیم و بعد در مجامع علمی تحلیل شود و گزارشات آن بیرون آید، مقدار اثرات سنجیده، میزان بهبودی آنالیز شود که اگر موثر بود طبیعتا وارد تولید انبوه می‌شود که برای ما افتخار است.

الگوی ابتلا کرونا الان وارد منازل شده است

وی ادامه داد: اطلاعات ما در این مدت نسبت به ویروس افزایش پیدا کرده و علم نشان داده که مهم‌ترین راه پیشگیری فعلا همان استفاده از ماسک بوده و به عنوان اولین اقدام موثر همواره مورد تاکید است و نیز شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را هیچ وقت نباید از یاد ببریم.

وزیری متذکر شد: متاسفانه غیر از داروهای ضدانعقاد و کورتیکو استروئیدها هیچ داروی دیگری سودش بیشتر از دارونما نیست و تدریجا این درمان‌ها جایگزین می شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه الگوی ابتلا الان وارد منازل شده و این بسیار خطرناک و غیرقابل کنترل است، گفت: الان زمان چرخش فعال ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیست‌ هر فردی علائم مشابه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارد باید تکلیف خود را در زمینه کرونا مشخص کند، علائم حال حاضر در بیماران، بیشتر به نفع کرونا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار