معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۰۷۳ مدرس استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 19 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از ایسنا،سید مجتبی موسوی ، با بیان اینکه امسال 60 درصد مدارس استان مجری طرح یاریگران زندگی شده‌اند، گفت: این طرح در 2073 مدرسه شامل 1432 مدرسه مقطع ابتدیی، 367 مدرسه مقطع متوسطه اول و 274 مدرسه مقطع متوسطه دوم استان اجرایی خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه اجرای طرح یاریگران زندگی در 40 درصد مدارس استان کرمانشاه از چند سال قبل آغاز شده، گفت: این طرح سال گذشته در مدارس پاوه و نواحی سه گانه شهر کرمانشاه اجرایی شده بود که امسال در سطح مدارس بیشتری اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی در واقع توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان را در برابر مخاطرات روانی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کند.

موسوی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از برنامه‌های طرح یاریگران زندگی در برنامه قرار دارد که البته جزو مراحل نهایی کار است، اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی در مناطق حاشیه ای و پرخطر با رویکرد توانمدسازی معلمان شاغل این مناطق برای ایجاد خودایمنی و اینکه بتوانند ناجی دانش آموزان از خطرات باشند، تحت عنوان توانمندسازی سفیران مراقبت اجرا می شود.

موسوی در پایان گفت: در صورت تداوم آموزش‌ها به شکل غیرحضوری به دلیل شیوع کرونا برنامه های طرح یاریگران زندگی در بستر فضای مجازی اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار