علی اکبر جاویدان در گفتگو با تابناک:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش ۷ درصدی سرقت‌های خودرو در سطح استان خبر دادو گفت: نقد‌های عالمانه و صحیح را نسبت به عملکرد خود می‌پذیریم، رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد نیروی انتظامی بالاست.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 18 October 2020

سردار علی اکبر جاویدان با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک استان کرمانشاه به مناسبت نخستین روز از آغاز برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته نیروانتظامی اظهار کرد: بسیار خرسندم که توفیق حضور در دفتر تابناک نصیب من و همکارانم شد، بر این باور هستیم نیروی انتظامی با  رسالت و ماموریتی که در سطح جامعه دارد شاید یکی از متعامل‌ترین نهاد‌های حاکمیتی یا سازمان‌های دولتی به جهت سطح ارتباط با مردم، گستردگی ماموریت و نوع ماموریت در حوزه‌های مختلف خدماتی، نظارتی، پیشگیری و مقابله‌ای است.

وی افزود: شاید کمترین سازمانی وجود دارد که ناجا به نوعی با آن مرتبط نباشد. از ثبت احوال تا نیرو‌های مسلح، دستگاه قضا، نمایندگان دولت شامل دهیار، بخشدار، استاندار، وزیر و اکثر سازمان ها و در خیلی از سازمان‌ها مثل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی نماینده (یگان انتظامی) داریم و بخشی هم که نماینده‌ مستقر نداریم یگان‌های اجرایی شامل کلانتری، پاسگاه‌ها در حوزه راهور، در حوزه پلیس تخصصی شامل آگاهی،پلیس فتا،پلیس راه، راهور همه درگستره استان کرمانشاه که به توصیف مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران و چهره زیبای ایران اسلامی است، تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سبقه مردم کرمانشاه مشخص است و به ولایتمداری، دینداری، عزت نفس و غیرت در دنیا و ایران مطرح هستند، خاطر نشان کرد: برای ما مایه مباهات و افتخار است که در این پهنه و در این استان در حوزه ارزشمند نظم و امنیت، خادم این مردم باشیم، با این تنوع و گستردگی وظایف و تعاملات، نیروی انتظامی در کل کشور، روز به روز و سال به سال در فضای انتظامی پویاتر و کارآمدتر، قانونمند‌تر و ضابطه مند‌تر از گذشته گام بر می‌دارد و بازخورد فعالیت خود را با رضایتمندی مردم و مسئولین و مقام معظم رهبری می‌گیرد،وقتی به کلام مقام معظم رهبری توجه کنیم از دهه‌ هفتاد که در نیروی انتظامی ادغام صورت گرفته نگاه ایشان سال به سال نسبت به نیروی انتظامی تغییر می‌کند. یک جایی می‌ فرماید شما حافظ ارزش‌هایید و الان می‌گوید شما حافظ دستاورد‌های این انقلاب و مجاهد فی سبیل الله هستید که این لفظ و توصیف از لسان رهبر عظیم الشأن انقلاب به عنوان نایب امام عصر مایه‌ی مباهات است و همچنین بازتاب عملکرد خود را درون سازمانی و برون سازمانی از مردم می‌گیریم. علی رغم اینکه برخورد و ارتباط ما با مردم در برخی از موارد هزینه دارد، بر اساس قانون، کسی که در محکمه‌ قرار می‌گیرد، یکی شاکی و دیگری متشاکی است،مردم از نیروی انتظامی راضی هستند و این مایه افتخار است.

مقام ارشد نظامی ابراز داشت: با وجود کمبود‌ها و مشکلات، این را به حساب فخر و میزان قدرشناسی مردم از خادمین خودشان می‌گذاریم، در استان کرمانشاه هم با توجه به انسجام و هماهنگی که بین همه نهاد‌های حاکمیتی وجود دارد ، امنیت استان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است، در سال ۹۸ نیروی انتظامی جز ۴ دستگاه برتر کشور انتخاب شده و در استان ما این شرایط به فضل الهی وجود دارد، انسجام و همکاری درون مجموعه و همچنین با سایر ارگان‌ها از جمله سپاه، بسیج، دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضا وجود دارد و همیشه مورد حمایت ائمه جمعه، ولی فقیه و استاندار در استان هستیم. ناجا هم این‌ها را رصد می‌کند و این رضایتمندیت و حمایت مردم برای ناجا پشتوانه است،همچنین در بحث طرح مقابله با اراذل و اوباش مردم از ما راضی هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف، کلانتری ها، ایست و بازرسی، انتقادات، مطالبات و دیدگاه‌های مردم را دریافت کرده و در اجرای ماموریت هایمان آن‌ها را لحاظ می‌کنیم و اگر هم توفیقی داشتیم به جهت حمایت مردم است و همچنین همکاری و انسجام خوبی که بین همه دستگاه‌ها در استان وجود دارد، از جمله نادرترین شرایط به لحاظ زمانی باشد که تعامل بین دستگاه‌های انتظامی و قضایی، نیرو‌های مسلح، سپاه، بسیج، ارتش، اداره اطلاعات وجود دارد و به فضل الهی این انسجام در چارچوب ضوابط وجود دارد، رسانه‌ها بیشترین همکاری را با ناجا دارند، صدا و سیما به عنوان رسانه‌ ملی، سایر اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و جراید همیشه با آغوش بازاخبار ما را منتشر و ملاحظات ما را رعایت کرده و نگاهشان حمایت از ناجا بوده است و به عنوان امین و پل ارتباطی ما با جامعه ایفای نقش کردند و بر این باوریم که باید نقد پذیر باشیم، نقد‌های عالمانه را بپذیریم و نسبت به اصلاح خود اقدام کنیم. معاونت اجتماعی ما به عنوان یکی از معاونت‌های فعال با اقشار مختلف مردم و رسانه‌ها ارتباط دارد و پیگیر نقد‌های شما خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه در حوزه جرائم باید بپذیریم وقوع جرم همزاد انسان است و در هر جامعه‌ای وقوع جرم وجود دارد، بیان داشت: واقعیت این است که نسبت به آمارها، شاخص‌ها و مولفه‌های ارزیابی امنیت کشور شرایط استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور، شرایط مثبتی است. یعنی در خیلی از حوزه‌ها از نظر وقوع جرم از ۲۳ تا ۲۴ استان از جهت شرارت آمار استان پایینتر است. در حوزه سرقت مسلحانه برابر میانگین کشوری و در سرقت طلافروشی امسال نسبت به سال گذشته صدرصد کاهش داشته ایم. در سرقت منزل ۲۶ درصد کاهش، قاب زنی و کیف زنی و موبایل قاپی ۳۲ درصد، سرقت احشام ۲۲ درصد ، داخل خودرو ۴ درصد و جیب بری ۲۲ درصد کاهش داریم. جمع این سرقت‌ها ۱۵ درصد کاهش دارد. اما در سرقت قطعات اتومبیل، خورد، منازل، سیم برق و ... افزایش داریم. در سرقت‌های خورد ۲۱ درصد افزایش و در کل ۷ درصد افزایش سرقت در استان مشاهده شده است که قالب آن سرقت‌های خورد است.

جاویدان تاکید کرد: در برخی استان‌ها سرقت‌های خشن بسیار بیشتر از استان ما رخ می دهد، ولی متاسفانه بازتاب اخبار منفی در کرمانشاه بیشتر است. در برخوردبا جرائم خشن اقدامات بسیار خوبی را به خصوص در ۶ ماهه اول امسال انجام شده، طرح ایست و بازرسی شبانه در استان اجرا کردیم تا بتوانیم امنیت را هرچه بیشتر در استان برقرار کنیم. در برخورد با اراذل اوباش در دستگیری شان از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار