معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: به زودی خط تولید فرآوری پشم در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،احسان باقرخانی ، با اشاره به اقداماتی که برای تکمیل زنجیره فرش استان در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها راه‌اندازی خط تولید فرآوری پشم در آینده نزدیک است.

وی ادامه داد: کار خرید تجهیزات لازم به این منظور انجام شده و به زودی خط تولید فرآوری پشم در شهرستان کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوبی که بافندگان از پشم دست ریس دارند و کیفیت خوبی که این نوع نخ دارد، یادآور شد: تعدادی کارگاه نیز در زمینه ریسندگی دستی نخ فعالیت دارند و نزدیک به هزار نفر هم در این زمینه مشغول به کارند که بنا داریم این شیوه ریسندگی را نیز توسعه دهیم، زیرا هم اشتغالزایی قابل توجهی دارد و هم کیفیت نخ تولیدی بسیار مرغوب است.

باقرخانی همچنین از پیگیری برای احداث کارگاه رنگرزی گیاهی در شهرستان اسلام آبادغرب در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه از تولید حدود 39 هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه در نیمه اول امسال یاد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 هزار مترمربع کمتر بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه دلیل این کاهش را شرایط بیماری کرونا دانست که باعث شده بافندگان خصوصا آنهایی که در کارگاه‌ها فعالیت دارند، کمتر بافندگی انجام دهند.

باقرخانی همچنین از تمدید و صدور بیش از 2600 کارت قالی بافی هم خبر داد و با بیان اینکه بیماری کرونا میزان مراجعه به اتحادیه برای تمدید و صدور کارت قالبیافی را نیز کاهش داده، تاکید کرد:هم اکنون نزدیک به 30 هزار کارت قالی بافی که بافندگان آنها فعال هستند در کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به انجام 3516 مورد بازرسی از کارگاه‌های قالبیافی استان و با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا بازدیدها خصوصا از منازل قالیبافان را نیز کاهش داده، اظهار کرد: در حال حاضرنزدیک به 90 کارگاه قالیبافی فعال متمرکز و نیمه متمرکز در استان داریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه درباره برپایی نمایشگاه‌های فرش نیز گفت: نیمه اول سال به دلیل شرایط بیماری کرونا مجوز برپایی نمایشگاه وجود نداشت، اما برپایی نمایشگاه در نیمه دوم سال پیگیری می‌شود.

باقرخانی با بیان اینکه هر سال سه نمایشگاه فرش شامل یک نمایشگاه در خرداد، یک نمایشگاه در آبان و یک نمایشگاه در بهمن ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: نمایشگاه خرداد با تاخیر در مهر ماه برگزار شد و امیدواریم دو نمایشگاه بعدی نیز تا پایان سال برگزار گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار