مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال ایجاد ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی را برای کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در دستور کار داریم که از این تعداد سهم استان کرمانشاه هزار طرح است.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،امیرحسین مدنی امروز (27 مهر) در حاشیه بازدید از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 2500 طرح اشتغالزایی در این سه استان برای کولبران شناسایی شده که نیمی از منابع آن هم تامین شده است، گفت: از این تعداد هزار طرح اشتغالزایی سهیمه استان کرمانشاه است که عمدتا در حوزه کشاورزی و متناسب با ظرفیت های بومی این منطقه خواهد بود.

وی افزود: قطعا تا پایان سال 3500 طرح اشتغالزایی برای کولبران این سه استان مرزی ایجاد خواهد شد.

مدنی در ادامه با بیان اینکه اصل کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه محرومیت زدایی بحث توانمندسازی و اشتغالزایی با محوریت تولید است، گفت: در همین راستا محورهای مختلفی را در دستور کار داریم و نگاه ویژه ما در حوزه تولیدات دانش بنیان است.

وی از سرمایه گذاری بنیاد برکت در بنگاه ها و مشاغل کوچک و متوسط خبر داد وافزود: در این زمینه تاکنون در 400 بنگاه حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم.

مدنی تصریح کرد: حوزه دیگر فعالیت ما در بحث اشتغالزایی، بحث سرمایه گذاری در مشاغل خرد و خانگی است که عمدتا در روستاها و حاشیه شهرها فعال هستند.

وی افزود: در این زمینه تاکنون در 65 هزار مورد از مشاغل خرد و خانگی سرمایه گذاری داشته ایم که منجر به ایجاد 195 هزار شغل شده است، تمامی مشاغل ایجاد شده پیگیری شده و کُد رهگیری دارند که می توانیم در اختیار هر نهادی قرار دهیم.

این مسئول از سرمایه گذاری بنیاد برکت در مشاغل دانش بنیان هم خبر داد وافزود: سرمایه گذاری در این بخش برای ما اهمیت ویژه ای دارد و تاکنون از 369 طرح دانش بنیان در کشور حمایت کرده ایم که منجر به ایجاد دو هزار شغل در کشور شده است.

وی افزود: از این تعداد 49 طرح مربوط به استان کرمانشاه است که قرار است از طرح های دانش بنیان بعدی هم در این استان حمایت شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: عمده طرح های دانش بنیان مورد حمایت مربوط به استانهای کم برخوردار و محروم کشور است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار