رئیس کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: کودکان روزانه به دو تا سه ساعت تحرک، فعالیت بدنی و ورزش نیاز دارند.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سیروان حسینی به مناسبت هفته تربیت بدنی، به تشریح اهمیت تحرک و ورزش در کودکان پرداخت و اظهارکرد: جنب و جوش، بازی، تحرک، ورزش و فعالیت‌های بدنی بخش مهمی از زندگی کودکان است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کودکان کمتر از هفت سال، تا پیش از شیوع کرونا روزانه چندساعت را در مهد کودک، پارک‌ها و یا باشگاه‌های ورزشی به تحرک و فعالیت بدنی مشغول بودند، اما با شیوع این بیماری اکنون بیشتر وقتشان را در خانه سپری می‌کنند که این مسئله بیشتر بین کودکان آپارتمان نشین دیده می‌شود.

رئیس کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان استان اضافه کرد: هرچند میزان تحرکی که کودکان ما در مهدکودک‌ها، باشگاه‌های ورزشی و پارک‌ها داشتند، در حد ایده عالی نبود، اما در مجموع راضی کننده بود.

وی با بیان اینکه طبق آمارها حدود 10 درصد از کودکان کرمانشاهی در معرض خطر چاقی قرار دارند، عنوان کرد: وجود این فعالیت‌های بدنی باعث می‌شد تا حداقل این آمارها افزایش پیدا نکند، اما با شیوع کرونا و کاهش میزان تحرک کودکان، اکنون ترس از افزایش قابل توجه این آمارها وجود دارد.

حسینی به نقش مهم والدین در تحرک و فعالیت بدنی کودکان در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: هر کودک باید حداقل بین دو تا سه ساعت در طول روز تحرک، ورزش و فعالیت بدنی داشته باشد، لذا می‌طلبد والدین در این ایام که باشگاه‌های ورزشی و مهدکودک‌ها بسته شده‌اند و از سوی دیگربه دلیل وضعیت شیوع کرونا امکان بازی کودکانشان در پارک‌ها فراهم نیست، آنها را پُرتحرک نگه دارند.

وی افزود: بازی‌های زیادی در فضای مجازی وجود دارد که والدین می‌توانند با الگوبرداری از آنها کودکانشان را وادار به تحرک کنند. همچنین برخی بازی‌ها مانند بازی بادکنک، توپ و سبد، بازهای تعادلی مثل نگه داشتن یک شی مانند کتاب روی سر و راه رفتن و... نیز می‌تواند در این ایام به والدین کمک کند.

رئیس کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان یادآورشد: داشتن دو تا سه ساعت تحرک به نحوی که ضربان قلب کودک از حالت طبیعی آن بیشتر و دمای بدنش افزایش پیدا کند کافی است، اما به شرط اینکه در کنار آن تغذیه و خواب مناسبی هم داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر شرایط زندگی خانواده‌ها در فضای آپارتمانی بگونه ای است که امکان جنب و جوش زیاد کودکاشان و انجام ورزش فراهم نیست، می‌توانند از پارکینگ آپارتمانشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه والدین باید بپذیرند که کودکانشان در این ایام به همراهی بیشتری از سوی آنها نیاز دارند و باید کمبودهایشان را جبران کنند، افزود: بازی و تحرک برای کودکان درست همانند خوراک و لباس یک ضرورت است که باید به آن توجه کنند.

رئیس کمیته توسعه ورزش وفعالیت بدنی کودکان درادامه به برخی اقدامات این کمیته برای ایجاد تحرک بین کودکان کرمانشاهی در این ایام هم اشاره کرد و گفت: طی هشت ماه گذشته برنامه‌های مختلفی را از طریق فضای مجازی برگزار کردیم تا خانواده‌ها را تشویق کنیم با فرزندانشان بازی کنند.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات، چالش ها و معرفی انواع بازی‌ها از جمله برنامه‌هایی بوده که دراین مدت اجرا کرده‌ایم تا والدین برای تحرک فرزندانشان در این ایام کرونا پای کار بیایند که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی را نیز از سوی خانواده‌های کرمانشاهی شاهد بودیم و فیلم بازی خود با کودکانشان را برای ما ارسال می‌کردند.

حسینی یادآورشد: مجموعه اقداماتی که دراین ایام داشتیم، باعث شد تا در پویش سراسری "آماده باش"، در رده بندی کلی بین همه استانهای کشور در بخش کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان پس از استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی در جایگاه چهارم قرار بگیریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار