مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هزار و ۷۴۹ واحد واکسن آنفلوآنزا به مراکز نگهداری سالمندان، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و ذهنی زیر پوشش بهزیستی استان اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد آن به مددجویان و پرسنل شاغل در آن مراکز تزریق شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فرحناز محمدی» افزود: با اختصاص این تعداد واکسن، تزریق واکسن آنفولانزا در مراکز نگهداری و مراقبتی شبانه‌روزی بهزیستی استان کرمانشاه با هماهنگی کارشناسان مرکز بهداشت آغاز شده است.

به گفته او ۲۸۲ واحد واکسن به مراکز شبه خانواده و دیگر مراکز حوزه اجتماعی اختصاص یافته که تزریق آن هم اکنون در حال انجام است.

خدمات دهی به ۳۱۰ سالمند در مراکز شبانه‌روزی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان، گفت: تمام این مراکز در شهرستان کرمانشاه مستقر هستند و اکنون ۳۱۰ سالمند در آنها نگهداری می‌شوند.

محمدی با اشاره به جمعیت ۱۹۵ هزار نفری سالمندان استان، افزود: طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار و ۷۰۱ سالمند ۶۰ سال به بالا دارد.

وی نرخ سالمندی استان را ۱۰.۰۲ درصد اعلام و تصریح کرد: این نرخ نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان سالمند هستند.

محمدی از قرارگیری استان در رتبه هشتم پیرترین استان کشور خبر داد و افزود: در میان شهرستان‌هایِ استان نیز، دالاهو با نرخ سالمندی ۱۳.۵۵ درصد پیرترین و ثلاث‌باباجانی با نرخ سالمندی ۶.۸ درصد جوانترین شهرستانِ استان محسوب می‌شوند.

فعالیت ۶مرکز توانبخشی سالمندان در کرمانشاه

وی همچنین به فعالیت ۶ مرکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، چهار مرکز در کرمانشاه، یک مرکز در اسلام آبادغرب و یک مرکز در سرپل‌ذهاب مستقر است و در این مراکز خدمات فرهنگی و آموزشی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت سالمندان ارائه می‌شود.

این مسوُول یادآور شد: اکنون به دلیل شرایط کرونایی و خطراتی که برای سالمندان وجود دارد، خدمات مراکز روزانه سالمندان به صورت مجازی ارائه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر اینها سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و به ۱۴۰ سالمند خدمات می‌دهند.

به گفته او با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آنها میسر نیست، ارائه خدمات می‌شود.

مراقبت از ۴۰۰ بیمار اعصاب و روان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد چهار مرکز نگهداری شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان در ۲ مرکز مخصوص مردان و ۲ مرکز نیز مخصوص زنان در استان کرمانشاه با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند.

محمدی، تعداد خدمت گیرندگان در مراکز شبانه روزی را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در این مراکز به مددجویان خدمات مختلفی از جمله مراقبت های پزشکی، درمان، کاردرمانی، توانبخشی، کمک به بهداشت روانی خانواده ها و کمک به کنترل علائم بیماران ارائه می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار