براساس آمار منتشر شده از سوی هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، آمار ورزشکاران سازمان‌یافته ورزش استان طی ۶ ماه سپری شده از سال‌جاری ۱۰ هزار ۳۰۹ نفر بوده که این رقم نسب به سال گذشته کاهش قابل محسوسی داشته، به نظر می‌رسد این کاهش چشمگیر خبر از یک فاجعه می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 16 October 2020

به گزارش خبرگزای تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،آمار ورزشکاران سازمان‌یافته ۶ ماهه نخست امسال استان در مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۹ بوده که از این میزان ۷ هزار و ۵۳۲ نفر را آقایان و ۲ هزار و ۷۷۷ نفر را بانوان شامل می‌شوند که نسبت به سال گذشته که بیش از ۸۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته تا پایان سال ثبت شد، با کاهش بسیار محسوسی همراه بوده است.

براساس آمار هیأت پزشکی ورزشی ساختار رتبه‌بندی رشته‌های پرطرفدار نیز نسبت به پنج سال اخیر کاملا متفاوت شده و فوتبال با ۳ هزار ۳۰۱ نفر رتبه اول، کوهنوردی با ۸۵۳ نفر در رتبه دوم و ورزش‌های همگانی با ۵۳۸ نفر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

رشته ورزشی ژیمناستیک که در پنج سال اخیر در جایگاه دوم قرار داشت دارای ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته و کشتی ۱۴۵ ورزشکار، کاراته ۴۶۳ و تکواندو ۴۶۸ ورزشکار سازمان‌یافته دارد که نسبت به سال قبل و آمار بالاتر از ۵ هزار نفر این رشته‌های ورزشی، نوید خبرهای بدی را در عرصه ورزش به کارشناسان می‌دهد.

دبیر هیأت تکواندو استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت ورزش در ایام کرونا، اظهار داشت: فعالیت بسیاری از رشته‌های ورزشی از ابتدای سال ممنوع بوده و سایر رشته‌ها نیز با محدودیت‌های بسیار بالای تمرین می‌کنند همین مساله باعث نابودی قشر مربیان در ورزش شده است.

وحید ناصری خاطرنشان کرد: بسیاری از ورزشکارانی که در گذشته با دارا بودن کلاس‌های متعدد در زمره اقشار متوسط جامعه قرار گرفته بودند در شرایط فعلی در جمع افراد کم‌برخوردار و ضعیف حاضر هستند بطوری که بسیاری از آن‌ها برای تامین مخارج زندگی وسایل و تجهیزات ورزشی خود را فروخته‌اند.

ناصری ادامه داد: تمام تلاش هیأت تکواندو بر آن است که با ارائه تمرینات منظم به صورت آنلاین و یا به صورت مجازی شرایط ادامه تمرینات مدال‌آوران و قهرمانان خود را فراهم کند، اما این برنامه‌ها کاملا محدود است و شامل بیش ۹ هزار ورزشکار جامعه تکواندو نمی شود.

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه هم در این خصوص، گفت: لطمه بسیار سنگینی به ورزش وارد شده و بسیاری از مربیانی که مسئولیت اصلی تربیت و تعلیم ورزشکاران را برعهده داشتند، بنا به ضرورت، از این شغل خارج شده و به فعالیت دیگری مشغول هستند و ممکن است بازگشتی به ورزش نداشته باشند.

سعید نصرالهی ادامه داد: ورزش در جهان و به تبع آن در ایران در شرایط بسیار سختی قرار دارد و ترمیم این وضعیت یک روزه اتفاق نخواهد افتاد و حداقل چند سال برای بازگشت به وضعیت سابق زمان لازم بوده و ممکن است در این راه هزینه‌های بسیار زیادی نیاز باشد.

نصرالهی یادآور شد: کاهش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته هیأت کاراته از ۵ هزار نفر به ۴۶۳ نفر به معنی تعطیلی یکی از رشته‌های پرطرفدار استان کرمانشاه است که سهم بسیار بالای در جذب جوانان و نوجوانان به عرصه ورزش را همواره ایفا کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار