رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمانشاه از توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب برای تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره ای و مرغ فروشی‌های معتبر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 15 October 2020

به گزارش خبرگزاری تایناک کرمانشاه به نقل از  مهر،میثم غلامی  در خصوص علت افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: عدم تأمین نهاده با ارز دولتی، مرغداران را مجبور به تهیه نهاده به صورت آزاد کرده و این تفاوت قیمت در تهیه نهاده سبب افزایش قیمت مرغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران به صورت دولتی تأمین می‌شود و مابقی ۶۰ درصد نهاده مورد نیاز با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان از بازار آزاد تهیه می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کرمانشاه با اشاره به نیاز مرغداران به تأمین نهاده مورد نیاز در مدت ۱۰ روز پس از درخواست، تصریح کرد: متأسفانه تأمین نهاده بعضاَ تا ۲ ماه به طول می‌انجامد و این تأخیر خسارات سنگینی به مرغدارها وارد می‌کند که سبب گشته مرغداران جوجه ریزی را کاهش داده و رفته رفته به سمت تعطیلی روند.

وی ادامه داد: در راستای کاهش فشار اقتصادی بر مردم و تنظیم بازار از فردا (پنجشنبه) مرغ منجمد با قیمت مصوب کیلویی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مرغ فروشی‌های معتبر عرضه خواهد شد.

غلامی گفت: در شرایط موجود امکان کنترل بازار نیست و در صورت تداوم شرایط فعلی قطعاً باید شاهد سیر صعودی قیمت مرغ باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار