معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: با پایان عملیات جوشکاری ریل‌ها، سرعت قطار به ۱۱۰ کیلومتر هم خواهد رسد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 15 October 2020

به گزارش خبرگزاری تایناک کرمانشاه به نقل از فارس، مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه کاهش سفر و مسافر با قطار را ناشی از شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: کرونا خیلی از سفرها را از جمله سفرهای زمینی را کاهش داده که شرکت بهره‌بردار راه‌آهن به میزان تقاضا مردم اضافه و کم می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن قطار مسافربری کرمانشاه، اضافه کرد: بخش باری هم گاهی اوقات در روز یک‌هزار و ۲۰۰ تن بار تخلیه و بارگیری می‌کند به عنوان مثال روزانه هزار تن دانه روغنی برای کارخانه نازگل جابه‌جا می‌شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمانشاه یادآور شد: در ایام اربعین سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ رام قطار انجام شد و یک روز در میان سفرهایی به اراک، تهران و مشهد داشتیم.

وی اشاره‌ای به مشکل سرعت قطار داشت و گفت: معمولا زمانی که ریل‌گذاری انجام می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد با پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند بعد از اینکه مدتی قطار روی ریل حرکت کرد و ریل‌ها ثابت شدند پیچ و مهره‌ها را باز می‌کنند و با جوشکاری ریل‌ها به هم جوش می‌خورند، الان بخشی از این جوشکاری‌ها انجام شده که با اتمام آن سرعت تا ۱۱۰ کیلومتر هم خواهد رفت.

سالاری با اشاره به انجام عملیات احداث راه‌آهن کرمانشاه- اسلام‌آباد غرب، گفت: این شبکه ریلی تا قصرشیرین و از آنجا بخشی تا خانقین عراق با تعهد جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود تا ان‌شاءالله به بندر لاذقیه سوریه وصل شود.

وی در خصوص کیفیت واگن‌های قطار کرمانشاه، گفت: واگن‌های قطار کرمانشاه مربوط به شرکت راه‌آهن ایران نیست و به بخش خصوصی واگذار شده که در حال پیگیری هستیم که کیفیت واگن‌ها را بالا ببریم و به شرکت‌هایی که قابلیت و امکانات زیادی دارد واگذاری کنیم.

قطار شهری کرمانشاه به «میدان فروسی» نمی‌رسد

سالاری در ادامه اشاره‌ای نیز به پروژه قطار شهری کرمانشاه داشت و گفت: این پروژه ابتدا برای منوریل تعریف شده بود که در طول زمان به قطار سبک شهری تغییر کرد که می‌توانست در سطح زمین هم اجرا شود و این همه هزینه نبرد.

وی تصریح کرد: از شکارگاه خسروپرویز نزدیک طاق‌بستان تا میدان آزادی کار اجرایی آن انجام شده که بخشی از چهارراه ارشاد به‌صورت زیرگذر است.

سالاری تصریح کرد: بخش عمده کار انجام شده هشت ایستگاه برای آن تعریف شده که ۲ ایستگاه از آن در حال اجرا است، این پروژه منابع مالی خیلی سنگینی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل فاز اول ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۳۵۰ میلیارد تومان از آن در تعهد دولت و 350 میلیارد تومان دیگر آن سهم شهرداری بود که سهم دولت با رایزنی‌های صورت گرفته، انجام شده و سهم شهرداری هم از طریق بانک‌ها و فروش اوراق تامین شده، اما برای تکمیل آن با توجه به تورم موجود شهرداری باید به فکر منابع دیگری باشد.

سالاری اضافه کرد: این پروژه قرار بود از میدان آزادی تا میدان فردوسی از زیر زمین ادامه پیدا کند، اما چون عملیات زیرزمینی هزینه‌های هنگفتی را نیاز دارد جلوی کار را گرفتیم تا همین فاز نخست را بتوانیم تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار