رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: برای بی‌اثر و کم‌اثر کردن تحریم‌ها و ایجاد اشتغال راهی جز تولید نداریم، ادامه حیات دستگاه‌های دولتی نیز در گرو تقویت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 12 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،جلسه‌ای با صنعتگران، معدنکاران و تولیدکنندگان همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه امروز در خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشترین گله‌مندی فعالین اقتصادی و اعضای هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن استان در این نشست از بدنه کارشناسی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها به واسطه عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و دستور مدیران ارشد استان و دستگاه‌ها بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری کرده‌اند اثرات توجه به تولید باید دیده شود، باید اعتماد قلبی پیدا کنیم که جهش تولید یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های برون رفت کشور از وضعیت موجود است.

عبدالرضا مصری گفت: باید برابر انتظار شعار رشد شاخص‌های تولید در هر دستگاهی مورد توجه قرار بگیرد، نه اینکه فقط موضوعی باشد برای پر کردن وقت و تکرار صحبت‌هایی که دیگران می‌کنند.

وی به توجه ویژه مجلس در چند دوره اخیر به تولید اشاره کرد و گفت: تحولات زیادی در رفع موانع تولید ایجاد شده است.

مصوبات تسهیلات در حکم قانون لازم‌الاجرا است

مصری تصریح کرد: برای بی‌اثر و کم‌اثر کردن تحریم‌ها و ایجاد اشتغال راهی جزء تولید نداریم، ادامه حیات دستگاه‌های دولتی نیز در گرو تقویت بخش خصوصی است، با توجه به حذف اجباری نفت از بودجه حالا فقط مالیات است که می‌تواند هزینه‌های جاری و حقوق دولتی‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر چرخ تولید بچرخد بخش خصوصی مالیات پرداخت خواهد کرد، گفت: باید همانند کشورهای توسعه یافته بخش خصوصی قوی قدرتمند و پولدار خزانه دولت را پر کند.

وی با اشاره به انتقادهایی که کارفرمایان از شرایط بیمه سخت و زیان‌آور داشتند، اظهار داشت: مسئولین با فلسفه قانون آشنایی ندارند. هر استان که دستگاه‌های اجرایی آن بی عرضه‌ باشند آمار سخت و زیان‌آور آن بالاتر است، فلسفه سخت و زیان‌آور این است که با اهرم جریمه کارفرما اقدام به رفع موارد ایجاد سختی و زیان‌آوری و استانداردسازی کند؛ در کشور ما این به یک امتیاز تبدیل شده است.

مصری افزود: وزارت بهداشت مسئول سلامت کارگاه است اما به جای سلامت‌سازی و استاندارد‌سازی مدعی تبدیل کارگاه به سخت و زیان‌آور است.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی باید پس از تقسیط بدهی اقدام به صدور مفاصا حساب کند چون مفاصا حساب به این معنی است که اختلاف حسابی با موعدی نداریم.

مصری اظهار داشت: قوانینی که در ستاد تسهیل تصویب می‌شود مورد تایید رئیس سازمان قرار می‌گیرد و در دستگاه اجرایی توسط کارشناسان متوقف می‌شود، هیچ مدیر دستگاهی نمی‌تواند سر از همه قانون و بخشنامه و دستورالعمل آن در بیاورد. با توجه به حجم بالای قوانین اگر کارشناس حرفی بزند باید به همان عمل کند در دستگاه اجرایی کار را کارشناس انجام می‌دهد، این کارشناس بلد است که قانون و آیین‌نامه را پیدا کند و کار را زیر سوال ببرد و در دستگاه‌های نظارتی نیز طبق گزارش همین کارشناسان کار انجام می‌شود.

مصری تاکید کرد: اگر کارشناسی متدین، دلسوز، انقلابی و معتقد به نظام باشد کار دستگاه خیلی راحت انجام خواهد شد، اگر دستوری مدیرکل بدهد و مورد قبول کارشناس نباشد، همان کارشناس ۲۰ دستور دیگر از او می‌گیرد با قوانین متعدد حلقه و تارهایی درست کرده‌ایم که در آن‌ها گیر افتاده‌ایم. هر قانونی که احساس می‌کنید جلوی تولید را می‌گیرد بیاورید که در مجلس لغو و یا موانع آن برای تولید را اصلاح کنیم.

وی تأکید کرد: ما همه در یک قایق نشسته‌ایم و باید این شرایط طوفانی را بگذرانیم، اگر خودمان به خودمان کمک کنیم تا ۹۰ درصد مشکلات برداشته می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت تولید و کار در ایران، گفت: اگر تولید کننده ایرانی به کشور دیگری برود با توجه به بحران‌ها و چالش‌هایی که در ایران پشت سر گذاشته و قدرت تحلیلی که پیدا کرده است مطمئناً از برترین تولیدکنندگان خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه قانون عطف به ماسبق نداریم، تاکید کرد: حسابرسی‌ها در تامین اجتماعی تنها برای یک سال ماقبل باید انجام شود و اگر کسی خلاف این را انجام داد شکایت کنید تا بررسی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از پرداخت اعتبارات فنی اعتباری، گفت: با پرداخت سود تسهیلات به عنوان فنی اعتباری به شدت مخالفم، در نظام بانکی سود تسهیلات باید یکسان باشد؛ اگر قرار است حمایت از تولیدکننده صورت بگیرد باید در ایجاد زیر ساختار باشد، مصوبات تسهیلات در حکم قانون لازم‌الاجرا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار