معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳۵ شکایت کتبی به سازمان رسیده که ۳۶۱ میلیون تومان در همین راستا به شکات برگرداننده شده است.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 11 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، مسعود بیگلری امروز در جمع اصحاب رسانه در تشریح وظایف معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت، اظهار داشت: بازرسی‌ها به چند طریق صورت می‌گیرد، در روشی بازرسان به واحدهای صنفی و اقتصادی مراجعه می‌کنند با توجه به قانون تعزیرات اگر تخلفی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و... مشاهده کنند، پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: هر شهروند در صورت هر تخلف می‌تواند به سازمان مراجعه و شکایت کند کار با انجام کارشناسی اگر به نتیجه برسد پرونده آن به تعزیرات ارسال، در غیر این صورت مختومه می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳۵ شکایت کتبی به سازمان رسیده است، افزود: ۱۹۹ مورد از این تعداد منجر به رضایت شاکی شده و در همین راستا ۳۶۱ میلیون تومان به شکات برگرداننده شده است.

بیگلری اضافه کرد: از ابتدای سال بیش از ۸۰ هزار مورد بازرسی صورت گرفته که در همین راستا ۴ هزار و ۵۰۰ مورد پرونده تشکیل شده و به اداره کل تعزیرات ارسال شده است.

وی به فعالیت ۱۵ تیم بازرسی و نظارتی از سطح بازار اشاره و بیان کرد: برای هر کالایی یک درصد سود مجاز تعریف شده که اگر از این درصد بیشتر شود، حتما بازرسان برخورد قانونی خواهند داشت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار