محمدجواد عسکری :اجازه نمی‌دهم روحیه چاپلوسی در شهرستان حاکم شود چرا که عقب‌افتادگی داراب ناشی از همین روحیه است و چنان چه مدیر کم کار باشد، بدون نگاه جناحی با او خداحافظی می‌کنیم
کد خبر: ۹۰۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 04 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سیداحمد احمدزاده در آیین تکریم و معارفه فرماندار پیشین و جدید شهرستان داراب با اشاره به ظرفیت‌های انسانی غنی و سبقه تاریخی-مذهبی داراب اظهار داشت: وجود آیت الله نسابه در گذشته نه چندان دور و خاندان موسوی که در دستگاه قضایی کشور حضور پررنگی دارند در کنار ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی، بر ارزشمندی داراب افزوده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت‌ها سبب می‌شود که در این شهرستان، از تصمیمات خلق الساعة و عجولانه پرهیز شود و با تدبیر و بر اساس سیاست‌های دولت اقدامات لازم در پیشرفت داراب صورت گیرد.

معاون استاندار فارس ضمن تاکید بر ثبات مدیریتی در داراب، بیان کرد: چنانچه مدیری ناکارآمد و ناتوان بوده و در اتاق او به روی مردم بسته باشد باید عزل شود در غیر این صورت، داراب نیازمند ثبات مدیریتی است.

احمدزاده مشی میانه و اعتدال در مسیر سیاسی داراب را از ضروریات حیطه کار فرماندار برشمرد و گفت: مشکلات موجود ناشی از افراطی‌گری است این در حالی است که با تعامل می‌توان در پیشرفت شهرستان کوشا بود ضمن اینکه باید مواظب قضاوت‌ها همچنین اخلاق اسلامی و اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه یکی از ملاک‌های ارزیابی ما در استانداری، مردمداری و مردم‌مداری است، اضافه کرد: مردم نیازمند نشاط سیاسی و اجتماعی هستند و ما نیز در آستانه انتخابات پیش رو نیاز به مشارکت مردم داریم چرا که بخشی از مشروعیت نظام، به مشارکت عمومی گره خورده است.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی نیز از وظایف اصلی فرمانداران ایجاد ثبات امنیتی در منطقه است و این می‌طلبد که برنامه‌ها مبتنی بر عقلانیت و تدبیر باشد.

احمدزاده اظهار داشت: در زمینه اقتصادی نیز اولویت با اقتصاد مقاومتی است و طی هر مسیری غیر از آن، به بیراهه ختم می‌شود.

وی بیان کرد: حوزه نمایندگی قائم به شخص است و امکان تفویض اختیار وجود ندارد اما نماینده می‌تواند با تعامل و همراهی، اقدامات ارزنده‌ای را در‌ سطح شهرستان رقم بزند.

معاون استاندار فارس گفت: داراب در زمینه دفاع مقدس، یادگاران ارزشمندی دارند و در این شهرستان خانواده‌هایی با سه شهید همچنین ۲۵ خانواده با دو شهید حضور دارند.

احمدزاده افزود: رسیدگی به خانواده شهدا نباید کمرنگ شود و یکی از اقدامات شاخص فرماندار پیشین، توجه ویژه به خانواده‌های شهدا بوده است.

بیشترین پروژه‌های عمرانی فارس متعلق به داراب است

فرماندار پیشین داراب نیز در این مراسم گفت: زمانی که عهده‌دار فرمانداری شهرستان کهن داراب شدم، زخم‌های فراوانی از گذر سالهای متمادی بر تن و جان این شهر نمایان بود.

علی مظفری افزود: طی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده در این مدت شاهد حوادث تلخ و شیرین متعددی بوده که یکی از آنها یکی از این حوادث تلخ، شروع کرونا می‌باشد.

وی بیان کرد: با همکاری مدیران، بازاریان، سپاه، یادگاران جنگ و عموم مردم، داراب از ابتدا کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشت و اکنون نیز نسبت به شهرهای دیگر، آمار کمتری دارد.

فرماندار پیشین داراب یادآور شد: حادثه تلخ دیگر اعتراض ناشی از افزایش قیمت بنزین و حضور مردم در خیابان بود که این مسئله بهترین شکل موضوع کنترل شد و بدون تنش خاتمه یافت.

مظفری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدا بر صیانت از آرا تأکید داشتم و با حضور تیمی متشکل از ۳۰ نفر از معتمدین و متدینین شهرستان که همه مورد تایید هیئت نظارت بودند، انتخابات را برگزار کردیم.

فرماندار پیشین داراب با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های نوسازی و گازرسانی استان به داراب تعلق دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به داراب است که یا به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: یکی از خاطرات خوب در طول خدمتم در داراب، ویژه شدن فرمانداری است که از خواسته‌های به حق مردم بود و دومین مورد راه‌اندازی اورژانس هوایی بود که با توجه به مسافت زیاد داراب تا مرکز استان، وجود آن ضرورتی انکارناپذیر است و از اتفاق‌های خوب دیگر، ارتقا فسارود به بخش و ارتقاء رستاق به شهر بوده است.

تکمیل تصفیه‌خانه، اجرای فاضلاب در داراب، آبرسانی از سد رودبال به داراب و روستاها، وجود بیش از یک ششم پروژه‌های راهسازی استان در داراب، راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی و شبانه روزی شدن آن ، فعال شدن پروژه بیمارستان امام علی و هتلینگ بیمارستان امام حسن مجتبی، جذب بیشترین کادر تخصصی پزشکان در بیمارستان، افزایش تجهیزات ، اخذ مجوز درمانگاه شبانه‌روزی در داراب و بخش‌های تابع، بیمارستان جنت‌شهر و فورگ، اخذ مجوز ناحیه صنعتی در بخش‌های فسارود، فورگ و رستاق، راه‌اندازی ۲۵ زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی همچنین ۲۰ خانه روستایی از مواردی است که مظفری به آنها اشاره کرد.

وی بیان کرد: اخذ مجوز پارک موزه دفاع مقدس و جذب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار شده نیز از دیگر اقدامات بوده که به لطف خدا با همراهی فرمانده سپاه، این موزه راه‌اندازی شود.

به عناصر فرصت‌طلب اجازه جولان نمی‌دهم

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در مسیر پیشرفت شهرستان به عناصر فرصت‌طلب اجازه جولان نمی‌دهم.

محمدجواد عسکری با بیان اینکه در راستای خدمت‌رسانی به مردم، باید تلاشها منسجم و همه‌جانبه باشد، افزود: اگر در برخی مسائل به عملکرد دولت انتقاد داریم ما نگاهمان تعامل با دولت است.

نماینده مردم داراب در مجلس، بیان کرد: اصل قرار دادن سند چشم انداز ، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید همچنین اشتغال جوانان و توجه به کشاورزان از اولویت‌های ما است.

عسکری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، اظهار داشت: وضعیت مسکن مهر و تجهیزات درمانی را دنبال کرده و به نتایجی رسیده‌ایم.

وی گفت: اجازه نمی‌دهم روحیه چاپلوسی در شهرستان حاکم شود چرا که عقب‌افتادگی داراب ناشی از همین روحیه است و چنان چه مدیر کم کار باشد، بدون نگاه جناحی با او خداحافظی می‌کنیم.

نماینده مردم داراب خاطرنشان کرد: مبنای ما کار و تلاش است نه عمر دولت و در این راستا از ایده ها و خلاقیت‌های موجود و استقبال می‌کنیم .

عسکری تاکید کرد: در زمینه فعالیتهای کشاورزی ، صنعت و گردشگری و معدن باید بروکراسی اداری کاهش یابد تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

به گزارش فارس در این مراسم، اصغر فرودی-فرماندار پیشین گراش- به عنوان فرماندار ویژه داراب معرفی و از تلاشهای علی مظفری تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار