موج سوم کرونا در استان کرمانشاه همزمان با ورود به فصل پاییز و در روزهای اوایل مهر آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛ آمادگی مراکز درمانی استان را برای مقابله با این موج اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 01 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،در موج جدید کرونا متاسفانه آمار فوتی‌ها افزایش یافته به طوریکه در ۲۴ساعت گذشته ۱۰ نفر از مردم استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هر روز در ستاد مقابله با کرونای دانشگاه وضعیت این بیماری در استان را رصد و نسبت به رفع مشکلات و تامین نیازهای بیماران اقدام می‌کنند.

زنجیره انتقال باید قطع شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در روزهای اخیر شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در استان کرمانشاه هستیم از مردم خواست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر «محمودرضا مرادی» چهارشنبه شب در سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: این احتمال وجود دارد که به پیک بیماری در استان کرمانشاه رسیده ایم و برای عبور از این بحران نیازمند هماهنگی بیشتر و انجام اقدامات موثر در راستای کنترل کووید ۱۹ هستیم.

وی تاکید کرد که اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن مکرر دست‌ها تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس است که همچنان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: با اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی اکنون آمادگی کامل را برای مواجه با پیک بیماری کرونا در استان داریم.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به زودی شاهد بهره‌برداری از بخش ICU در بیمارستان فارابی خواهیم بود، افزود: این بخش دارای ۱۲ تخت مراقبت‌های ویژه است که تجهیرات لازم جهت این تخت ها نیز فراهم شده است.

اختصاص ۵۸۴ تخت به بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در یکی دو هفته گذشته زنگ خطر بیماری کرونا باز هم در استان به صدا درآمده و مردم باید همچون گذشته نکات بهداشتی را رعایت نموده و ماسک بزنند.

دکتر «بهمن روشنی» افزود: بیمارستان‌های شهدا و حضرت ابوالفضل(ع) در این مدت همکاری بسیار خوبی در پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با دانشگاه داشته‌اند.

وی اظهار داشت: اکنون از تعداد ۵۸۴ تخت اختصاص یافته به بیماران کرونایی، ۴۶۷ تخت اشغال شده و حدود ۱۰۰ ظرفیت خالی در بیمارستان‌های استان موجود است.

اختصاص ۲۱ تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: تجهیزات ۲۱ تخت ICU در بیمارستان گلستان به صورت کامل فراهم شده است.

دکتر «قباد محمدی» افزود: ذخیره دارویی را افزایش داده ایم و خوشبختانه با این میزان ذخیره دارویی اکنون هیچ گونه کمبودی از نظر دارو های مورد نیاز بیماران کرونایی در استان نداریم.

خریداری یک دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر برای دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در بخش پایانی این جلسه گفت: پیگیری لازم در خصوص تامین اعتبار برای خریداری دستگاه‌های اکسیژن ساز انجام شده است و به زودی یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر تهیه خواهد شد.

دکتر «فریبرز ایمانی» افزود: همچنین پیگیری‌های لازم درخصوص تهیه امکانات ، تجهیزات و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای مواجهه با بیماری کووید ۱۹در استان صورت گرفته است.

شناسایی ۲۰هزار مبتلا به کرونا در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در تشریح آمار مبتلایان به کرونا اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۵۰ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷ مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به ۱۵هزار و۴۰۲ نفر رسید.

او گفت: هم اکنون ۴۶۷ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته سه نفر در شهرستان صحنه، ۲ نفر در شهرستان اسلام آبادغرب و در شهرستان‌های سنقروکلیایی و هرسین نیز هر کدام یک نفردر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی افزود: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۶۱۶ نفر رسید.

او گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۲هزار و ۹۹۴ نفر بستری و ۱۱هزار و ۹۲۱ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار