استاندار كرمانشاه گفت: شهر بيستون معرف كرمانشاه در حوزه گردشگري است و هر گونه اقدام و برنامه ريزي در اين شهر به سود كرمانشاه خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 01 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" امروز در نشست با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر بيستون، اظهار داشت: بيستون چشم و چراغ و معرف كرمانشاه در حوزه گردشگري است لذا اگر شهرداري كرمانشاه در اين شهر اقدمات و برنامه ريزي هايي داشته باشد، يك كار هوشمندانه و عالمانه محسوب مي شود و فوايد اقدامات در اين شهر به نفع كرمانشاه خواهد بود.

وي از شهردار و شوراي اسلامي شهر بيستون خواست كه نهايت تلاش و كوشش خود را براي زيباسازي و اجراي طرح هاي عمراني كه رونق اقتصادي در بحث حوزه گردشگري بيستون را به دنبال داشته باشد، بكار گيرند.

مقام عالي استان با اشاره به برنامه هاي شورا شهر و شهرداري بيستون براي الحاق 112 هكتار به اين شهر بيان داشت: اگر شورا و شهردار مي توانند اين موضوع را مديريت كنند تا ما در جلسه اي با منابع طبيعي از مسئولين آن بخواهيم كه نسبت به اين طرح اقدام كنند.

بازوند با تاكيد بر توسعه و عمران شهري بيستون گفت: ما حدود يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي بحث المان سازي شهر بيستون با توجه به ظرفيت هاي گردشگري آن اختصاص مي دهيم به شرطي كه با كمك مشاور و يك طرح مطالعاتي دقيق نسبت به المان سازي در شهر اقدام شود و اگر به اعتبار بيشتري نياز داشته باشد بازهم اختصاص خواهيم داد.

وي تصريح كرد: هر مسافر و گردشگري كه وارد بيستون مي شود در حقيقت وارد شهر كرمانشاه شده است لذا براي اجراي طرح هاي عمراني و توسعه شهري بيستون با جديت حمايت و پشتيباني خواهيم كرد.

استاندار كرمانشاه همچنين با تاكيد بر اقدامات لازم جهت آماده سازي فرهنگسراي اين شهر افزود: معاونت عمراني استانداري هماهنگي هاي لازم را با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به منظور تجهير هر چه سريعتر فرهنگسراي شهر بيستون انجام دهد زيرا اين فرهنگسرا از جمله پروژه هايي است كه بايد تا 22 بهمن امسال آماده افتتاح شود.

نماينده عالي دولت در استان در ادامه از اختصاص 6 ميليارد ريال اعتبار براي جدا سازي آب شرب به شهرداري بيستون خبر داد و گفت: اگر شهرداري بيستون طرح و برنامه اي براي حل مشكل ترافيكي بيستون در محدوده مسير به شهر سنقر دارد، حتما حمايت خواهيم كرد و براي اين منظور 50 درصد اعتبارات آن را تامين خواهيم داد.

وي همچنين با اشاره به رفت و آمدهاي بسيار وسايل نقليه سنگين براي تردد به شهرهاي مرزي از شهر بيستون اظهار داشت: با توجه به اينكه شهر بيستون هيچ كنار گذر و كمربندي ندارد و تمام وسايل نقليه سنگين از داخل شهر مي گذرند و همين ترددها منجر به تخريب آسفالت داخل شهر مي شود لذا بايد اين موضوع را با وزير راه و شهرسازي در ميان بگذاريم و از معاون راهداري وزارت بخواهيم كه نسبت به آسفالت حدود 6 كيليومتر در محدوده شهر بيستون اقدام كنند.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه هدف از تهيه طرح جامع شهر براي رفاهي مردم است گفت: چنانچه شورا و شهرداري بيستون قصد دارند كه حريم جديد به شهر اضافه كنند اين موضوع را پس از تصويب در شورا و كميته انطباق به استانداري ارسال كنند تا آنچه كه مقدار لازم است كه به حريم شهر بيستون اضافه شود پس از بررسي و انجام مطالعات لازم اجرايي نمائيم.

وي افزود: اجراي مشكل طرح فاضلاب شهر بيستون جزء تعهدات آب و فاضلاب استان است كه اين موضوع بايد با جديت مورد پيگيري قرار گيرد.

بازوند در پايان سخنان خود افزود: ما امروز قصد داشتيم كه اين موضوعات را در شهرداري بيستون مورد بررسي قرار دهيم اما به لحاظ اينكه برنامه ملاقات عمومي با مردم بزرگوار استان كرمانشاه در استانداري در حال برگزاري بود و از اينكه نخواستيم كه افرادي كه براي ملاقات آمده بوند بدون پاسخ بمانند لذا جلسه با شورا و شهردار بيستون در استانداري برگزار شد اما حتماً جلسه بعدي در آينده اي نزديك در خود شهر بيستون برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار