فرحناز محمدی در گفت و گو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ماسک های ویژه ناشنوایان که در قسمت لب شفاف هستند، راه حلی برای ارتباط گیری ناشنوایان در شرایط شیوع کرونا محسوب می شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 01 October 2020

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به حقوق ناشنوایان در شرایط کنونی (شیوع ویروس کرونا) اظهار کرد: متاسفانه ناشنوایان در این روزها با توجه به شرایط ویژه ای که دارند (ارتباط گیری آنها از طریق لب خوانی است) مشکلاتی پیدا کرده اند به همین منظور باید با توجه به حقوق آنها در جهت تسهیل امور این گروه از جامعه قدمی برداشته شود.

وی وجود ماسک را مانعی جهت ارتباط گیری ناشنوایان با افراد جامعه عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل ماسک هایی طراحی شده که از قسمت لب شفاف هستند و می تواند در این راستا قدم مهمی باشد. همچنین آمادگی داریم تا مسئولین ادارات یا ارگان هایی که بیشترین مراجعینِ ناشنوا را دارند، برای یادگیری"زبان اشاره" در صورت تمایل، آموزش دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، ضمن اشاره به مشکلات این گروه از جامعه تصریح کرد: متاسفانه با افزایش قیمت سمعک و باتری که نیاز ضروری ناشنوایان به شمار می رود، مشکلات آنها بیشتر شده است.

محمدی تاکید کرد: ما ناشنوایانی داریم که با مدارک تحصیلی بالا در شغل هایی در سطوح پایین مشغول به کار هستند که توجه و بررسی کارشناسان و مسئولین مربوطه را می طلبد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار