فرزین درکه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل سازمان پسماند استان کرمانشاه گفت: با توجه به حجم بالای زباله های استان، تفکیک باید به عنوان یک عمل موثر در مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 01 October 2020

فرزین درکه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: حجم بالای زباله در استان و پردازش و بازیافت آن مشکلاتی ایجاد کرده است، مسلما ۶۱۵ تن زباله و ۴۰۰۰ نخاله ساختمانی رقم بسیار بالایی است که باید با توجه به حجم بالای زباله" تفکیک" به عنوان موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد تا قسمتی از زباله ها با طی کردن مراحلی دوباره به چرخه طبیعت برگردد.

وی حضور زباله گردها را یکی از موانع مهم برای نظم و ساماندهی در خصوص تفکیک عنوان کرد و گفت: تفکیک از مبدا می تواند اولین قدم برای رسیدن به هدف ساماندهی زباله ها باشد، همکاری و مساعدت شهروندان در این زمینه از عوامل مهم است با کمی حوصله و دقت تفکیک زباله ها در خانه به صورت خشک و تر و تحویل آن به ماشین هایی که برای این کار در نظر گرفته شده است و در تمام محلات حضور می یابند می تواند کمک موثری باشد.

مدیر عامل سازمان پسماند در خصوص تسریع عملکرد پسماند و از آن مهم‌ تر عدم حضور زباله گردها برسر مخازن زباله استان در ادامه بیان داشت: البته حذف زباله گردها در این چرخه کار آسانی نیست و باید با همکاری ارگان های ذیربط و هم اندیشی صاحب نظران در این راستا بتوان از پتانسیل های موجود در دو جهت صحیح استفاده کرد.

درکه در پایان با تاکید بر اهمیت پسماند و بحث مدیریتی آن به بسیج همگانی اشاره و تصریح کرد: یک دست صدا ندارد، در صورت همکاری مردم، ارگان ها و مسئولین با شهرداری می توانیم شاهد اتفاقات بهتری در این خصوص باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار