معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۲ هزار دوز توزیع شده مختص پرسنل بهداشت و درمان، مراکز خیریه، نیروهای مسلح، پرسنل اورژانس، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی، پرسنل دامپزشکی، محیط زیست، افرادی که مبتلا به بیماری اچ. آی.وی هستند و زنان باردار است.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 30 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،بیژن کبودی در درخصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان، اظهار داشت: امسال و مطابق سال‌های گذشته واکسن آنفولانزا در دو صورت توزیع خواهد شد.

وی افزود: صورت اول که بصورت رایگان است و در ۱۲ هزار دوز توزیع شده مختص پرسنل بهداشت و درمان، مراکز خیریه، نیروهای مسلح، پرسنل اورژانس، جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی، پرسنل دامپزشکی، محیط زیست، افرادی که مبتلا به بیماری اچ. آی.وی هستند و زنان باردار است که هدف از توزیع رایگان در این بخش این است که این افراد بدلیل ارتباط زیاد با مردم، منتقل کننده بیماری نباشند.

کبودی ادامه داد: اولویت دوم که هنوز در کشور توزیع نشده است و سهیمه استان از آن ۲۵۰ هزار دوز بوده، مختص بیماران است که از سوی پزشک نسخه دارند که این عزیزان می‌توانند پس از توزیع و از طریق داروخانه‌ها با پرداخت تعرفه دولتی این واکسن را دریافت کنند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هنوز قیمت تعرفه دولتی این واکسن مشخص نشده است تصریح کرد: طبق دستورالعمل ارائه شده به پزشکان، بیمارانی که بدلیل نوع بیماری بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند در اولویت قرار دارند.

این مسؤل در پایان گفت: امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نظر می‌رسد که آمار ابتلا به ویروس آنفلوآنزا کاهش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار