استاندار کرمانشاه گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید این ویروس منحوس در کشور و استان هلال احمربرای مبارزه با کرونا در خط مقدم حضوری چشمگیر و فعال داشته و دارد.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 29 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، امروز در محل استانداری کرمانشاه نشست مشترکی با ریاست سازمان هلال احمر کشور با حضور معاونین،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و استاندار کرمانشاه برگزار شد در این نشست هوشنگ بازوند با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: ۲۹ بهمن ماه اولین جلسه در استانداری در بحث کرونا تشکیل و نقشه راهی در هفته اول اسفند تهیه شد و تصویب شد و به عنوان چراغ راه در بحث ویروس کرونا به تصویب ستاد کرونای استان رسید،این نقش با فرض اینکه ما گرفتار هزار نفر بستری شویم و همچنین بتوانیم روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک مواد شوینده را توزیع کنیم تهیه شد، در صورتی که در روزهای اول ماسک و مواد شوینده کافی تولید نمی شد با حمایت مردم توانست نقشه راه را عملیاتی کنیم و اجازه ندادیم استان به پیک خطرناک برسد. در حال حاضر نگران پیک سوم در استان هستیم. خوشبختانه انسجام ملی برای مبارزه با ویروس کرونا در استان صورت گرفت اگرچه این ویروس ناشناخته بود ولی در واقعیت سبب انسجام ملی در استان شد.

وی افزود: همه نیروهای نظامی و انتظامی برای کار بسیج شدند و به یک جمع‌بندی رسیدیم که در مقابل این ویروس باید عکس العملی نشان داده شود که خسارت جانی به کمترین میزان برسد، سپاه ارتش شهرداری در بحث ضدعفونی بسیار خوب عمل کردند هلال احمر نیز در خط مقدم کرونادر استان قرار داشت اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفت.

بازوند با اشاره به وضعیت کرونا در استان ابراز کرد: امروز استان و کشور وضعیت مطلوبی ندارد،علیرغم اینکه آمار مبتلایان سیر صعودی را طی می‌کند ولی آمار فوتی‌ها سیر صعودی ندارد اما این نگرانی وجود دارد که در هفته آینده آمار فوتی ها نیز افزایش یابد، امروز در بحث تولیدات مواد ضدعفونی‌کننده نه تنها نیاز استان را تأمین می‌کنیم بلکه مازاد بر نیاز نیز تولید مشود. روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک در استان تولید داریم که مشکل ماسک در کشور حل شده و جای نگرانی نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: نقشه راه قبلی را تکمیل و به روز کردیم که اگر مهر ، آبان و آذر ویروس کرونا با آنفولانزا مشترک شیوع پیدا کند نقشه راهی در دسترس باشد تا استان دچار مشکل اساسی نشود در حال حاضر حدود ۲۵۰ تخت آی سیو در استان داریم که ۵۵ بیمار بستری فعلاً در این بخش بستری هستند و ۲۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستندکه نسبت به کل آمار کشور، آمار بالایی نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله کرمانشاه نیز افزود:یکی از افتخارات هلال احمر کمک رسانی در زلزله کرمانشاه است، علیرغم اینکه این زلزله، زلزله است که در صد سال گذشته در غرب کشور اتفاق نیفتاده بود و سبب تخریب ۹ شهرستان و ۱۵۰۰ روستاشد، ارتش،هلال احمر و سپاه توانستند با هم ۲۵۰۰ نفر را از آوار نجات دهند که رکورد بی‌نظیر است.

همچنین تصریح کرد:هلال احمر در کشور دو سرمایه بزرگ دارد یکی اعتماد مردم و دو جوانان جان بر کف و مشتاق عاشق کارهای امداد و نجات و باید این سرمایه بزرگ را حفظ کند.

هوشنگ بازوند با تاکید بر اینکه هلال احمر بدون تجهیزات نمی‌تواند یک سازمان خدمت رسان موفق باشد افزود: ریاست محترم این سازمان به عنوان اولویت اول پیگیری تجهیزات را قرار دادند و توانستند اعتبارات لازم را کسب کند، وجود خانه های هلال در روستاها دومین اقدام مهم هلال احمر است، حسن این کار این است که ما در کشور بلاخیز وپرحادثه هستیم و مردم نگران این حوادث هستند وقتی مردم می‌بینند هلال احمر در کنار خانه های اینها حضور دارد در دورترین روستاها مردم احساس می کنند دولت در کنار مردم است و خطرهای احتمالی می توانند به موقع به داد مردم برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار