سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمانشاه گفت: توجه به گستردگی حوزه قضائیه استان، ۲۱ شعبه دایره دادگاه تجدیرنظر داریم که یک شعبه ویژه اطفال و نوجوانان و مابقی هم به تمامی دعاوی خاص رسیدگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 29 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حسین مظهری امروز در جمع اصحاب رسانه در مورد حوزه فعالیت دادگاه‌های تجدید‌نظر، اظهار داشت: تمامی محاکم؛ کیفری ۲، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های عمومی حقوقی و دادگاه‌های خانواده آرایی که صادر می‌کنند اگر مورد اعتراض و تجدیدنظرخواهی مردم قرار گیرد در این دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و آرای صادر از دادگاه‌های تجدید نظر استان جزء در موارد خاص قطعی و لازم‌الاجرا است.

وی ادامه داد: قضات دادگاه تجدیدنظر استان دارای تجارب کافی، سوابق بالا، تحصیلات عالیه در حد کارشناسی ارشد و دکتری و جزء اعلم‌ترین و بهترین قضات محاکم کیفری، انقلاب، خانواده و عمومی حقوقی هستند که با دقت کافی در اعتراض و تجدید‌نظرخواهی پرونده‌ها رسیدگی و آرا خود را صادر می کنند به همین علت هم معمولا آرا صادره از استحکام کافی برخوردار است.

سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه قضائیه استان، ۲۱ شعبه دایره دادگاه تجدیرنظر داریم که یک شعبه ویژه اطفال و نوجوانان و مابقی هم به تمامی دعاوی خاص رسیدگی می‌کنند و عمومی است.

وی اشاره‌ای به آمار پرونده‌هایی ارجاع شده در طول سال داشت و افزود: سال گذشته بالغ بر 21 هزار پرونده در دادگاه‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد آن‌ها مورد تایید قرار گرفته که نشان از دقت نظر دادگاه‌های عمومی و بدوی در صدور رای دارد.

مظهری در پایان به مردم توصیه کرد، به محض بروز هرگونه اختلافی در مراجعه قضایی طرح شکایت نکنند، بلکه از طریق نهادهای میانجی‌گری صلح و سازش موضوع را خاتمه دهند تا متحمل هزینه‌های دادرسی و ائتلاف وقت در راهروهای تشکیلات قضایی نشوند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار