یک رزمنده سال‌های جنگ‌ و آتش معتقد است، جنگ تحمیلی بخشی از تاریخ پرافتخار میهن ایران ‌اسلامی است که باید با بیان حماسه‌ها و بزرگداشت مقام‌ شامخ شهدا به نسل آینده منتقل شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 28 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،امیر سرتیپ دوم «اکبر ریزه وندی»، مدت ۳۲ سال در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده است، او در بیشتر عملیات های غرب و جنوب کشور حضور داشته و نقش مردم در پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس و پیروی این نبرد را بسیار برجسته می داند.

عملیات های غرب کشور همانند چغالوند، مطلع الفجر گیلانغرب، کربلای ۶ در سومار و عملیات کربلای هشت از جمله عملیات هایی است که امیر در آن شرکت داشته و نقش مردمی را در آن پررنگ می داند.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بر مطالعه تاریخ جنگ، بازگوکردن آن توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: این کار فرهنگی است و نسل جوان ما باید با فرهنگ دفاع مقدس به خوبی آشنا شود.

این رزمنده تاکید کرد، مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس هم حضور فیزیکی در جبهه داشتند و هم در پشت جبهه در برابر بمباران های دشمن مقاومت می کردند.

ریزه وندی، به حمایت و پشتیبانی همه اقشار مردم از رزمندگان اشاره کرد و گفت: نقش زنان در پشتیبانی از جنگ همچون امور خدماتی پشت جبهه، پرستاری، نقش همسری، مادر و خواهری برای رزمندگان بسیار برجسته بود و از سوی دیگر اصناف و بازاریان با کمک های ارسالی به جبهه، حضور در تشییع پیکر پاک شهدا به پشتیبانی و دلگرمی به رزمندگان می پرداختند.

این فرمانده روزهای جنگ و آتش ادامه داد: به دلیل همین هبستگی و وحدت ملی و در سایه سخنان گهربار حضرت امام(ره) به این پیروزی رسیدیم و هرجا که وحدت کلمه داشته باشیم در برابر دشمن غیرقابل نفوذ خواهیم بود.

ریزه وندی، راه نجات مردم ایران را در گرو همین وحدت ملی اعلام کرد و تاکید کرد که ملت ایران همواره در لحظات حساس پشت این نظام و انقلاب بوده اند و از آن دفاع کرده و خواهند کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزارو ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار