کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی از خانواده‌ها خواست تا آگاهی‌ فرزندانشان را در خصوص فضای مجازی بالا ببرند.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 28 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد احمدی، با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن استفاده از فضای مجازی در روزگار کرونا برای دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان در شرایط کنونی به دلیل مجازی شدن آموزش‌ها ناگزیر به حضور در فضای مجازی هستند و این مهم ضرورت آموزش آنها در مورد استفاده درست از این فضا را بیشتر می‌کند.

احمدی با بیان اینکه بهترین کار این است که خانواده ها، فرزندانشان را با خطرات و آسیب های احتمالی فضای مجازی آگاه کنند، گفت: خانواده‌ها نمی‌توانند مدام کنار فرزندنشان بوده و حضور او را در فضای مجازی کنترل کنند، اما با آموزش صحیح دانش‌آموزان می‌توانند خطرات حضور در فضای مجازی را به حداقل برسانند.

این کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی ادامه داد: علاوه بر این فیلترینگ‌هایی وجود دارن که می تواند میزان دسترسی دانش آموزان را کم کند که استفاده از این فیلترینگ ها به خانواده ها توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی باید با محدودیت و زیر نظر بزرگترها باشد، ادامه داد: عدم تمرکز، بی دقتی و حواس‌پرتی از پیامدهای حضور بیش از حد دانش‌آموزان در فضای مجازی است، البته این جدا از انحرافاتی است که ممکن است در پی استفاده نادرست از این فضا برای دانش آموزان بوجود آید.

احمدی تاکید کرد: دانش‌آموزان به دلیل داشتن تفکر انتزاعی توان تجزیه و تحلیل ندارند، لذا به راحتی ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و دچار انحراف شوند که این موضوع ضرورت نظارت خانواده‌ها به طور نامحسوس بر حضور فرزندانشان در فضای مجازی را نشان می‌دهد.

مرادی تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی در روزگار کرونا می‌تواند در یادگیری دانش‌آموزان مفید واقع شود، اما باید اول فرهنگ استفاده از آن نهادینه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار