کد خبر: ۹۰۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 28 September 2020

 

حماسه‌های یک حدیث چهل‌ساله روایت شد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های نقش‌آفرینان هشت‌سال دفاع‌مقدس را روایت‌کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های چهلمین‌سال‌گشت هفته دفاع‌مقدس کانون پرورش فکری با محوریت بازخوانی حماسه‌های نقش‌آفرینان عرصه‌ی صیانت از اسلام و انقلاب اسلامی و با رویکرد آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان با رخدادهای  روزهای مقاومت و ایثاربرگزارشد.

آگاه‌سازی نسل آینده‌ساز، با دلایل تهاجم عراق به‌ایران اسلامی و چرایی حمایت‌های همیشگی دشمنان این نظام، از رژیم صدام نیز از جمله اهداف این فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بود که هم‌زمان در مراکز فرهنگی هنری و در بستر فضای مجازی صورت‌گرفت.

این حرکت فرهنگی که با شعار ماقوی هستیم و درسایه فضاسازی مناسب برگزارشد، با فعالیت‌های قصه‌گویی، خوانش‌شعر، معرفی کتاب، اجرای نمایش و سرود و هم‌چنین، برپایی کارگاه‌های خوش‌نویسی، نقاشی، نشست‌های پرسش و پاسخ و برگزاری کارگاه‌های ادبی همراه‌بود و نگاهی نیز به مقایسه شرایط این روزهای ایران اسلامی با ایام هشت‌سال دفاع‌مقدس داشت.

مربیان کانون هم‌چنین، در قالب فعالیت معرفی شخصیت، وقایع و ایام، نمایش فیلم و خاطره‌گویی، ضمن اشاره به دشمنی‌های ناتمام اسلام‌ستیزان، با ملت مسلمان ایران اسلامی، از نقش کشورمان در حمایت از ملت‌های آزاده عالم سخن‌گفتند و خلاقیت‌ورزی، دانش‌افزایی و تلاش برای فرداهای ایرانی پیشرو را از رسالت‌های همگان، به ویژه آینده‌سازان این دیار برشمردند.

این ویژه‌برنامه‌ها با ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدا، جانباران، آزادگان و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده آنان در پیش‌برد اهداف عالیه انقلاب اسلامی همراه‌بود و طی این نشست‌های صمیمانه، کودکان و نوجوانان ایران اسلامی بیش‌از پیش از هم‌گرایی و هم‌دلی ملت مسلمان کشور در دوران دفاع مقدس و تلاش هم‌زمان دلیرزنان و مردان این دیار در صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی ایران اسلامی آگاه‌شدند.

یادآورمی‌شود، درتقویم نظام‌مقدس جمهوری اسلامی، ۳۱ شهریورتا ۶ مهرماه، هفته دفاع‌مقدس نام‌گذاری شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار