همزمان با روزجهانی گردشگری ۴۳ پروژه اقامتی، پذیرایی، صنایع دستی، گردشگری، مرمتی و عمرانی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و استاندار کرمانشاه به ارزش ۸۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 27 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ « هوشنگ بازوند» در این مراسم که به صورت متمرکز در اقامتگاه سنتی بامگاه واقع در بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمانشاه در محله فیض آباد برگزار شد؛ اظهار داشت: رونق صنعت گردشگری می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی اقتصاد استان است و مرمت اقامتگاه ها ظرفیتی بی نظیر برای معرفی جذابیت های تاریخی، فرهنگی، مذهبی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه است که همه ویژگی های معماری قدیمی را در خود جای داده است.

استاندار کرمانشاه ضمن تبریک روزجهانی گردشگری از تلاش های صورت گرفته در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ویژه در حوزه تقویت، بهسازی و احداث اقامتگاه های سنتی، تاریخی و روستایی تشکر کرد و افزود: افزایش واحدهای بوم گردی و توجه ویژه به ایجاد جذابیت های خاص مناطق که برگرفته از فرهنگ و آداب مردمان هر دیار می باشد، سبب توسعه صنعت گردشگری استان به عنوان یکی از زیربناهای رشد اقتصادی خواهد شد.

 

مقام ارشد استان به همکاری و مشارکت مردم و مسوولین برای ثبت جهانی 300 هزار هکتار از منظر طبیعی اورامانات اشاره کرد و بیان داشت: در یک ماه گذشته با انجام اقدامات اضطراری برای رفع موانع و بهسازی بصری فضاهای روستایی شرایط لازم برای ورود تیم ارزیابی یونسکو فراهم شد که ارزیابی‌ اورامانات در استان با روند مطلوب و مثبتی به پایان رسید و ارزیاب نیز فرآینده را بسیار امیدوارکننده ارزیابی کرد.

 

در این مراسم 25 اقامتگاه بوم گردی، 2 هتل آپارتمان، اولین اقامتگاه در بافت تاریخی، 6 دفتر خدمات مسافرتی، راه اندازی سیستم صوتی و تصویری طاق بستان، 3 مجتمع گردشگری، مهمانپذیر شهر پاوه، موزه باستان شناسی کنگاور، نورپردازی و مرمت طاق گرا و 2 واحد پذیرایی بین راهی به صورت متمرکز توسط استاندار کرمانشاه و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین این مراسم در اولین اقامتگاه سنتی به نام بامگاه در بافت تاریخی شهر کرمانشاه در عرصه 600 متر مربع و یک هزار متر و ظرفیت پذیرش 70 نفر به بهره برداری رسید.

 

واژه هورامان یا اورامان از ۲ بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنای خانه، جایگاه و سرزمین تشکیل شده و در واقع به معنای سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا است.

اورامانات در کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بخشی از اورامانات نیز در شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران در استان کردستان واقع شده و بخش دیگری از آن نیز در استان حلبچه عراق واقع می باشد.

به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار