نماینده هتلداران قصرشیرین گفت: هتل‌های قصرشیرین که به دلیل رکود چندسال اخیرشان از عهده بازپرداخت تسهیلات دریافتی بانک‌ها برنیامده‌اند، در آستانه به مزایده رفتن توسط بانک‌ها هستند.
کد خبر: ۹۰۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 27 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهروز مرادی  بااشاره به کسادی چندین ساله بازار هتل‌های قصرشیرین، اظهارکرد: از اوایل دهه هشتاد بود که به دلیل رونقی که آن سالها در شهرستان قصرشیرین به واسطه تردد زوار از مرز خسروی وجود داشت، تعداد 9 هتل در این شهرستان احداث شد.

وی افزود: همه این هتل‌ها با اخذ تسهیلات بانکی بنا شدند و امید می‌رفت با حجم تردد بالایی که آن روزها در مرز خسروی وجود داشت، بتوانند بتدریج تسهیلات بانکی را بازپرداخت کنند و شاهد رونقی در کارشان باشند.

نماینده هتلداران قصرشیرین اضافه کرد: متاسفانه با گذشت چندسال مرز خسروی به علت ناامنی که در آنسوی مرز بوجود آمد، بسته شد و همین امر بازار هتلداران قصرشیرین را دچار رکود کرد.

وی با بیان اینکه تداوم این وضعیت باعث شد تا هتلداران قصرشیرین در بازپرداخت تسهیلاتشان دچار مشکل شوند، افزود: از تعداد 9 هتلی که در قصرشیرین وجود دارد، تنها دو هتل توانستند با بانک تسویه کنند و مابقی آنها اقساطشان را بازپرداخت نکردند که این مسئله بدهی‌های صدمیلیونی آنها را میلیاردی کرد.

مرادی اضافه کرد: عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی باعث شد که بانک‌ها نیز در چندسال اخیر اقدام به به مزایده گذاشتن برخی از هتل ها و صدور اخطار مزایده برای برخی دیگر از هتل‌ها کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون برای به مزایده گذاشتن هتل "مرمر" اقدام کرده‌اند و هتل من نیز که هتل سه ستاره "ژوان" است، درحال به مزایده رفتن توسط بانک است.

نماینده هتلداران قصرشیرین با انتقاد از قیمت‌های تعیین شده برای مزایده این دو هتل، عنوان کرد: کارشناسان دادگستری دو سال پیش برای هتل من که دو هزار متر مربع زیربنا دارد و هتلی سه ستاره است، حدود 800 میلیون تومان قیمت گذاری کرده‌اند و با همین قیمت عجیب دو سال پیش هم می‌خواهند آن را اکنون به مزایده بگذارند، درحالی که اگر بخواهم آهن درب و پنجره‌های هتل را هم بفروشم چند میلیارد تومان می‌شود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم هتل‌های قصرشیرین را از وضعیت فعلی خارج کنیم، طی چند سال اخیر چند پیشنهاد به مسئولین دادیم از جمله اینکه تردد از مرز را برای مردم کرمانشاه و استان‌های هم مرز ما در کشور عراق بصورت 48 ساعته و به منظور خرید و رفت و آمد آزاد کنند تا هتل‌های قصرشیرین هم تکانی بخورند که رایزنی‌هایی هم برای این طرح شکل گرفت، اما در نهایت به مرحله عملیاتی نرسید.

مرادی یادآورشد: همچنین شهرستان قصرشیرین به واسطه شرایط اقلیمی که دارد، در 9 ماه از سال آب و هوایی معتدل دارد، لذا می‌تواند میزبان رشته‌های مختلف ورزشی از جمله رشته‌های زیرمجموعه موتورسواری و اتومبیلرانی با وجود تپه‌های ماهورش باشد.

وی تاکید کرد: تلاش برای رونق بخشیدن دوباره به هتل‌های قصرشیرین پیش از آنکه بانکها آنها را به مزایده بگذارند، همت مسئولین را می‌خواهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار