کد خبر: ۹۰۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 27 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
تصمیم فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰

یکی از نزدیکان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان درباره‌ی احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: وی هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند و تمام وقت به امور بنیاد مستضعفان فکر می‌کند و به آن کار مشغول خواهد بود. سید پرویز فتاح رئیس فعلی بنیاد مستضعفان، عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی است و پیش از این در دولت نهم در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸وزیر نیروی دولت محمود احمدی‌نژاد بود. بعد از آن به مدت شش سال از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به‌عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه مشغول به فعالیت بود. او تا پیش از مصاحبه‌ی جنجالی با تلویزیون و نام بردن از تعدادی از اشخاص و نهاد‌هایی که زمین‌های بنیاد مستضعفان در اختیار آن‌ها قرار داده شده، یکی از گزینه‌های بخش‌های زیادی از اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ بود، اما پس از آن و عذرخواهی به دلیل طرح آن ادعاها، مواضعی علیه او از سوی بخش‌های زیادی از اصولگرایان مطرح شد.
 
اظهارات داوری درباره مناظره نصیری، حصر و مصاحبه احمدی‌نژاد

عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد درخصوص حضور سردبیر سابق کیهان در صدا و سیما، حصر و مصاحبه احمدی‌نژاد سخن گفت. عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با انصاف نیوز درخصوص مناظره نصیری با موضوع حجاب در تلویزیون گفت: اینکه صدا و سیما فرصت طرح دیدگاه را به او داده عجیب نیست. چون آقای نصیری سال‌ها سردبیر روزنامه کیهان بوده و در ستاد ائمه جمعه فعالیت رسانه‌ای می‌کرده. به هر حال آقای نصیری در داخل سیستم است و برای صدا و سیما خط قرمز نیست.وی درخصوص مسئله‌ی گشایش در حصر اظهار داشت: آقای کروبی سال‌هاست دیگر در حصر نیست؛ اما الان این مسائل رسانه‌ای می‌شود، ایشان قبلا به جاهای مختلف می‌رفت و با افراد مختلف دیدار داشت و در هفت، هشت سال اخیر محدودیتی به معنای حصر دیگر وجود نداشت. داوری از مصاحبه‌ی رادیو اروپای آزاد با محمود احمدی‌نژاد هم انتقاد کرد و گفت: خبرنگار رادیو اروپای آزاد غیرحرفه‌ای عمل کرد، ۳۰ درصد مصاحبه درباره‌ی مسائل داخلی بودند، هدف این نبود. در ابتدا موضوع درباره نامه برای صلح یمن بود. در محتوای سوال‌ها هم اشتباه تاریخی وجود داشت.
 
واکنش هاشمی‌طبا به مصاحبه احمدی‌نژاد با رادیو فردا؛ ظاهرا اینجا برخی آزادترند

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار «آزادی» از اینکه احمدی‌نژاد علی‌رغم همه این مسائل و رویه‌ها عضو تشخیص مصلحت نظام است، ابراز تعجب کرد و گفت: « من اصلا نمی‌دانم او با چه حمایتی رئیس جمهور شد و حالا هم هر کاری دلش میخواهد انجام می‌‌دهد‌. ظاهرا در این مملکت برخی آزاد هستند و برخی آزادتر هستند. مسئولین از مصاحبه با رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی فارسی و ... منع شده‌اند و درست هم است اما احمدی‌نژاد این کار را انجام می‌دهد و اتفاقی هم نمی‌افتد».هاشمی‌طبا در ادامه گفت: «حرف‌هایش در این مصاحبه نیز قابل توجه بود. مثلا درباره سازش امارات و اسرائیل گفت که نظری ندارم و این یعنی بلد نیستیم.» وی در پاسخ به اینکه انکار مسائل گذشته برای او چه سودی داشت، نیز گفت: «همه حرف‌هایش دروغ بود و هست». هاشمی طبا در پاسخ به اینکه احمدی‌نژاد از مطرح کردن خود چه هدفی دارد و خود را برای چه جایگاه آماده می‌کند، گفت: «من جای او نیستم و نمی‌دانم اما آنچه روشن است اینکه او خودش را برتر از همه می‌داند. بالاخره برخی از نظر ذهنی مشکل دارند؛ خودشان را از دیگران کوچکتر و یا بزرگتر می‌بینند. احمدی‌نژاد هم خودش را از همه و هر جایگاهی بزرگتر می‌بیند. البته تشخیص این موضوع با ما نیست و نیاز به نظر پزشکان دارد. این را بر اساس حدس و گمان نمی‌توان گفت و نیاز به معاینه بالینی دارد».
 
کروبی جراحی می‌شود

حسین کروبی با اشاره به انتقال مهدی کروبی به یکی از بیمارستان‌های تهران، عنوان کرد: اواخر هفته گذشته پدرم در حمام زمین خوردند و به دلیل عوارض ناشی از این ضربه امروز به بیمارستان منتقل شدند.وی افزود: به گفته پزشک معالج مهره دوازدهم ستون فقرات ایشان در اثر این ضربه دچار شکستگی شده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. فرزند کروبی یادآور شد: طی دو ماه اخیر این چهارمین باری است که پدرم زمین می‌خورد و دچار آسیب می‌شود. وی با اشاره به اینکه کروبی فردا تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت، گفت: طی این ده سال این هفتمین باری است که پدرم مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد. البته به ما گفته شده خوشبختانه عمل فردا به صورت موضعی انجام می‌شود.
 
نماینده ساری: هر شب خانه یکی از فامیل‌ها می‌خوابم

کارنامی به این پرسش که «آیا امروز شما هم مشکل اجاره خانه دارید؟ پاسخ داد: نه من مشکل اجاره خانه ندارم، ولی مشکل اجاره خانه مردم مشکل من هم هست. من خادم و فرزند این مردم هستم. من جدای از این مردم نیستم. شما می‌توانید صادقانه بنویسید که علی کارنامی، نماینده ساری گفت: «چون من در تهران خانه ندارم، هر شب خانه یکی از فامیل هایم می‌خوابم».
 
توپ و تشر جهانگیری بر سر مدیران؛ از دستگاه‌های نظارتی نترسید

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از محافظه کاری بیش از حد برخی مدیران که به جای تصمیم گیری های راهگشا برای حل مشکلات کشور، نگران بازخواست دستگاه‌های نظارتی هستند، گفت: مدیران کشور مسئولیت پیدا کرده اند تا مشکلات را برطرف کنند و در شرایطی که مردم به واسطه تحریم و شیوع کرونا تحت فشارند، نباید ترس از بازخواست دستگاه‌های نظارتی باعث شود در حل مشکلات مردم کوتاهی و سستی کنیم.
 
۴۰درصد دانش‌آموزان استثنایی به شبکه شاد متصل نیستند
 
معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌گوید بیش از ۴۰درصد دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، به اپلیکیشن شاد دسترسی ندارند. خبرگزاری ایلنا به نقل از مجید هداوند می‌نویسد: «یک گروه به اینترنت دسترسی ندارد، یک گروه موبایل ندارد، یک گروه هم که دانش آموزان کم‌توان هستند نمی‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند.» تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی دشوار است، زیرا شبیه کتاب‌هایی نیستند که در بازار موجودند. او از آماده سازی بیش از ۴هزار و ۹۰۰ عنوان درسی برای بارگذاری در کانال شاد و تهیه کتاب‌های صوتی برای نابینایان یا آموزش‌های تلویزیونی با مترجم و زبان اشاره برای ناشنوایان خبر داده است.

حسین شریعتمداری برای آیت الله سیستانی هم تعیین تکلیف کرد!

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: روز ۲۳ شهریور ماه، حضرت آیت‌الله سیستانی یکی از مراجع عالیقدر و فرهیخته شیعیان، خانم «جینین هینیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق را در دفتر خود به حضور پذیرفتند و مواضع ارزشمند خویش در امور عراق را که حاکی از نگاه عالمانه و گره‌گشای معظم‌له درباره مسائل جاری عراق بود با ایشان در میان گذاشتند. تاکید بر شفافیت و سلامت انتخابات پارلمانی پیش‌ روی، ضرورت مبارزه جدی با فساد، اجتناب از گزیده‌گرایی و تبعیض، مجازات عادلانه مفسدان در هر جایگاهی که قرار دارند، اعمال حاکمیت دولت و پرهیز از ایجاد قلمرو‌ها و مناطقی تحت عناوین مختلف و خارج از قوانین جاری کشور، مجازات عوامل ترور‌های اخیر و... حضرت آیت‌الله سیستانی (دام عزّه) در این دیدار از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستند که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل متحد انجام پذیرد! که با عرض پوزش باید به محضر ایشان عرضه داشت این درخواست اولاً؛ دون شأن و جایگاه برجسته و قابل احترام حضرت آیت‌الله سیستانی است. در واقع این سازمان ملل است که برای توجیه صلاحیت خود به تایید حضرت ایشان نیاز دارد و ثانیاً؛ با جایگاه و منزلت عراق به عنوان یک کشور مستقل که استقلال و آزادگی خود را با ایثار‌ها، از خودگذشتگی‌ها، خون‌دادن‌ها و خون‌دل خوردن‌های مردم شریف و مخصوصاً جوانان غیور آن سرزمین مقدس به دست آورده است، همخوانی ندارد. دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است و بدیهی است که این دو مقوله از ساحت‌قدسی حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دور است.

فوت ۱۲ هزار تهرانی به دلیل کرونا

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران، آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است. وی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا، تعداد فوتی‌ها روزانه به ۹۰ هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشده‌ایم و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد. وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از آمار متوفیان را جوانان به خود اختصاص داده‌اند گفت: جوانان اکثراً سرپرست خانواده هستند و فوت آن‌ها عواقب جبران‌ناپذیری را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی برای خانواده‌ها به همراه دارد؛ بنابراین، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک امر ضروری است که همچنان باید آن را مورد توجه قرار داد. خداکرمی اظهار داشت: در تهران تاکنون ۱۲ هزار تن به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که با درایت می‌توان جلوی مبتلایان و متوفیان را گرفت.

کنایه روزنامه اطلاعات خطاب به نمایندگان مجلس

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با اشاره به اتفاقات حاشیه ساز اخیر مجلس از جمله اعطای خودرو دناپلاس به نمایندگان نوشت: اگر آن‌ها نمایندگان همین مردم‌اند، که مردم الان دغدغه نان و تخم‌مرغ دارند. کدام اخلاق و حتی عقل سیاسی حکم می‌کند که در این اوضاع، نمایندگانشان خودروی حدود ۴۰۰ میلیونی بگیرند؟ جالب است که هر یک از نمایندگان و مسئولان مجلس که از این عمل دفاع یا آن را توجیه می‌کنند، به «رویه» قبلی استناد می‌کنند! کدام رویه؟ مگر یک رویه نادرست تا ابد باید بماند؟ آن هم الان و این موقع؟ موقعی که یک کارگر، اگر شانس داشته باشد و هنوز شغلش را از دست نداده باشد، درآمدش کفاف خرج یک هفته زندگی‌اش را نمی‌دهد… مگر نمایندگانی که در ادوار قبلی، به رغم جاری بودن همان «رویه»، آرام و در سکوت از گرفتن خودرو و حتی حقوق امتناع کردند، نماینده مردم نبودند؟ از آن بدتر، خبر تحویل ۱۵۰۰واکسن آنفلوانزا به مجلس بود. این آش جدید به حدی شور بود که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با کنایه و گلایه گفت: هنوز واکسن برای صف مقدم کادر پرخطر درمانی تخصیص نیافته، هنوز به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی نداده‌اند که ۱۵۰۰ واکسن را تحویل مجلس انقلابی دادند! تعارف را کنار بگذاریم. مگر جز این است که با این کار‌ها و رفتار‌های شگفت‌آور، مردم خواهند گفت که این‌ها حتی از یک واکسن نمی‌گذرند، آمده‌اند برای ما کار کنند؟ آیا این‌ها، جانشینان همان نسلی هستند که در جبهه جان می‌دادند تا جان شهروندان در امان باشد؟! اصل واردات تعداد ناچیز واکسن در برابر توصیه‌های مؤکد وزارت بهداشت و پزشکان برای تجویز به عموم مردم، و بعد اعلام اینکه واکسن را به گروه‌های خاصی می‌دهیم، مردم را در تقابل قرار می‌دهد. چه بسا ایثارگران که به خاطر مردم ایثار کرده‌اند، راضی نباشند که مرتب در مطبوعات و صداوسیما بگویند واکسن را ابتدا به آن‌ها می‌دهیم و اگر اضافه بود، به بقیه مردم. آیا این کنش‌های نسنجیده، جز به ایجاد شکاف میان مردم می‌انجامد؟ این‌ها، از جمله کار‌هایی است که صرف انجام ندادنش می‌تواند انسجام و همبستگی ملی را تا حدی محفوظ دارد. باید به برخی مسئولان گفت: اگر انجام دادن آنچه باید انجام بدهید را بلد نیستید، انجام ندادن آنچه نباید انجام دهید را هم نیاموخته‌اید؟!

مرز شلمچه تا اطلاع‌ثانوی مسدود است

محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: مرز بین‌المللی شلمچه تا اطلاع ثانوی مسدود است و زائران به سمت مرز شلمچه حرکت نکنند. وی ادامه داد: براساس اعلام مسئولین کشور عراق و برحسب تدابیر ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا امسال مرز‌های استان خوزستان و کل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران پذیرای مسافرین اربعین نمی‌باشد. فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امسال به دلیل شرایط موجود هیچ موکب و دستگاه خدمت‌رسانی در مرز شلمچه برپا نخواهد شد و بر همین اساس عموم مردم در مرز شلمچه حضور پیدا نکنند. وی عنوان کرد: هر فرد یا گروه و یا کاروانی که به قصد عزیمت به عراق در مرز شلمچه حضور پیدا کند به محل مبدأ بازگردانده می‌شود.

باهنر: مشارکت پایین در انتخابات مجلس یک آژیر خطر است

روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با محمدرضا باهنر، نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید. او در بخشی از این گفتگو می‌گوید: متاسفانه در انتخابات مجلس که نیرو‌های خوبی هم در آن پیروز شدند، ان‌شاءالله که خدا هم توفیق بدهد، از نظر حضور مردم، رکوردش رکورد کمینه بود، (به قول کارشناسان هواشناسی)، ما بعد از انقلاب این میزان مشارکت را نداشتیم. این هم یکی از آژیر‌های خطر است. رسانه ملی، روزنامه‌ها، سایت‌ها و... به‌ دلیل رقابت‌های غیرضروری سیاسی، عموما ناامیدی را تزریق می‌کنند. در مملکت ما ـ تاکید می‌کنم ـ مقام معظم رهبری که همواره علاقه‌مندند امید را تزریق و آینده روشن را تصویر کنند، بقیه افراد همه با هم داریم ناامیدی را تزریق می‌کنیم. رقابت‌های سیاسی را هم بی‌خودی توسعه می‌دهیم. من جا‌های دیگر تجربه نداشته باشم، اما اینجا تجربه دارم، به‌صورت قاطع می‌گویم حداکثر ۱۰درصد از تصمیمات مجلس سیاسی است، بقیه‌اش سیاسی نیست، مساله بودجه، مساله یارانه‌ها، مسائل مربوط به سیاست خارجی، بهداشت و... عموما هیچ‌کدام‌شان سیاسی نیستند، ولی متاسفانه ما همه مسائل را سیاسی می‌کنیم.

میرسلیم: در ایران دو بار کشف حجاب شده

میرسلیم: در این کشور دو بار کشف حجاب صورت گرفت؛ یک بار اجباری در دورۀ رضاخان و بار دیگر اختیاری در دورۀ دولت دوازدهم. وی با بیان اینکه جریان دیگری که علیه ما مشغول فعالیت است جریان ضدانقلاب است، گفت: این جریان که بسیار هم فعال است با مقدسات انقلاب مقابله می‌کند، رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی ادامه داد: دشمن در حال تحقیر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و قصد دارد دستاورد‌های درخشان و بزرگ انقلاب را با برنامه ریزی مزورانه از ذهن مردم پاک کند.
 
خریدار نداریم، مردم فروشنده شدند

سیر صعودی قیمت ارز از روز‌های قبل شدیدتر شده و براحتی از ۲۹ هزار تومان عبور کرد. اما فعالان بازار ارز می‌گویند از ساعتی قبل تعداد خریداران درهم در بازار به شدت کاهش یافته و اکثراً فروشنده شده‌اند و همین امر نیز ریزش قیمت درهم را به همراه داشته است. طبق خبر‌های رسیده به خبرنگار تسنیم امروز ۳۰۰ میلیون درهم توسط بازارساز در بازار ثانویه عرضه شده است. گفتنی است، دلار از قیمت ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان صبح امروز به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است. برخی از فعالان بازار ارز می‌گویند در صورتی که خبر مثبت و بنیادی اعلام شود حتماً اتفاقات مهر ۹۷ تکرار می‌شود و قیمت دلار سقوط می‌کند. /نور نیوز

ماجرای دناپلاس برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود

میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ماجرای خودروی دناپلاس تحویلی به نمایندگان مجلس برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود. نمایندگان نباید از امکانات دولتی برای سرکشی در حوزه انتخابیه خود استفاده کنند. این وابستگی که نوعی وامدار شدن است، قدرت نظارتی آن‌ها را کاهش می‌دهد. هزینه آن را یا باید مانند سابق مجلس تأمین کند و یا خود نمایندگان و البته اثبات شده که راه حل اخیر در مجموع صرفه جویانه‌تر است. هیات رئیسه مجلس باید از این تصمیم، دفاع کند، ولی به هر حال، جنجال آفرینی اخیر حکایتی است از فرآیندی منافقانه برای تخریب جایگاه مجلس و نمایندگان در نظر مردم. /ایسنا

ترامپ: فقط با تقلب بازنده خواهیم بود

ترامپ گفت: ما برنده می‌شویم. نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند. نگاه من اینطور است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون این آدم‌ها کشورمان را نابود می‌کنند. ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم، ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و نمی‌خواهیم در حالی که می‌دانیم در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند، تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم. /فارس

تخفیف ۳۰درصدی تست کرونا برای شاغلان یک حرفه

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره وضعیت تاکسیرانان پایتخت در موج سوم کرونا اظهار داشت: ۲۰ هزار ماسک قابل شست‌وشو توسط سازمان تاکسیرانی تهیه شده و از چند روز گذشته بین تاکسیرانان پایتخت در حال توزیع است. تاکسیرانان و خانواده آن‌ها می‌توانند با ثبت نام در باشگاه رفاه تاکسیران از امکانات و خدمات مشاوره، معاینات پزشکی و خون‌گیری در زمینه آزمایش های آنتی‌بادی کووید ۱۹ بهره‌مند شوند. هزینه تست به صورت آزاد حدود ۱۵۱ هزار تومان است که با تخفیف ۳۳ درصدی برای تاکسیرانان و خانواده آن‌ها انجام می‌شود. /فارس

یارانه میلیاردی برای استخر‌های لاکچری

خراسان نوشت: در شرایطی که بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود. البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست، اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه‌های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخر‌ها می‌شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

اصولگرایی که تندتر از رهبری می‌رود، به هیچ دردی نمی‌خورد

محسن رفیقدوست، اولین وزیر سپاه و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: تا به حال ندیدیم که ارتشی‌ها بخواهند جایی کاندید شوند و کاندیداتوری در انتخابات درمورد سپاهی‌ها مطرح می‌شود، الان نیز چند نفر از هم قطار‌های ما مثل سردار دهقان و سایر سرداران می‌خواهند کاندید شوند. شاید اگر یک نظامی رئیس جمهور شود با قدرت بتواند به مرکب عنان گسیخته و سرکش دلار افسار بزند و بتواند مردم را از این وضع نجات دهد. علتی که من کاندید ریاست جمهوری نمی‌شوم، چون سن من به این کار نمی‌خورد. من خودم را در حد این پست‌ها نمی‌بینم. الان تمام سپاهی‌ها سیاست را به خوبی می‌فهمند، اما نه اصلاح طلب هستند نه اصولگرا. آقای محسن رضایی دوره قبل که کاندید شده بود من رفتم و با او صحبت کردم و از او پرسیدم که بالاخره اصلاح طلب هستی یا اصولگرا؟ قالیباف هم جزو هیچ یک از اصولگرایان نیست. اصولگرایان تشخیص دادند که باید از او حمایت کنند، وگرنه خود او بار‌ها گفته است که من اصولگرا نیستم. اصولگرایی که تندتر از رهبری می‌رود، به هیچ دردی نمی‌خورد. اصلاح طلبی هم که با ولایت فقیه میانه‌ای ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد. موافق ریاست جمهوری نظامی‌ها هستم. نگران میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ نیستم. من زیاد به جوامع مردمی می‌روم، در این انتخابات اینگونه نیست.

یادمان باشد در زمان ترامپ برعکس دوره اوباما و بوش، جنگ نشد

عباس عبدی درباره انتخابات امریکا گفت: شخصا دوست دارم بایدن انتخاب شود؛ به دلیل اینکه نظام جهانی را به جایگاهی که قبلا بود، برگرداند و کمی از این فضای تنش بیرون بیاورد. البته واقعیت این است که در زمان ترامپ در مقایسه با دوران بوش یا اوباما، جنگی اتفاق نیفتاده است و شاید این نکته مثبت ترامپ باشد. /روزنامه شرق

بیچاره نماینده‌های مجلس بدجوری گیر مردم افتادند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هنوز موج انتقادات از اختصاص خودروی دناپلاس قسطی به نمایندگان مجلس فروکش نکرده بود که انتشار خبر دیگری در فضای مجازی درباره خرید ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا توسط بهداری مجلس شورای اسلامی بار دیگر باعث انتقادات شدید شد. افکار عمومی با این سؤال مواجه شده اند که چرا نمایندگان باید بر مردم مقدم باشند؟! مردم معتقدند نمایندگان باید خود را با مردم مقایسه کنند که در چه سطحی روزگار می گذرانند. اصلا چرا از حیث برخورداری از امکانات دولتی و زندگی شخصی با رهبری نظام مقایسه نمیکنند که سطح زندگی ایشان به مراتب از حد متوسط جامعه پایین‌تر است؟ شما نمایندگان که عنوان مجلس انقلابی را یدک می‌کشید، باید در ترمیم این آسیب تلاش کنید که خیر دنیا و آخرت شما این است و جز این نیست.

مرحوم هاشمی می‌گفت این حصر از زندان هم بَدتر است

حسین کروبی، فرزند شیخ مهدی کروبی گفت: وقتی شرایط حصر را در سال‌های اول برای مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تعریف می‌کردم، مرحوم هاشمی هم گفتند که این حَصر نیست و به مراتب از زندان بدتر است، چون در زندان فرد با یک جمعی معاشرت و زندگی می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار