معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مدیریت مطلوب کرونا در مراکز بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه طی مدت شیوع این بیماری، حداقل آلودگی کرونا را در مراکز بهزیستی کشور داشتیم.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 27 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمد نفریه با اشاره به شروع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته، گفت: یک ماه قبل از شیوع این بیماری کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر سازمان بهزیستی که پیش از این برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا بود، کرونا را در دستور کار خود قرار دارد و مصوباتی برای مقابله با این بیماری به تصویب رساند.

وی افزود: از روز 27 بهمن سال گذشته نیز مراکز بهزیستی در پیش هشدارهای قبلی داوطلبان خود را قرنطینه کرده و مرخصی ها لغو و رفت و آمدها به این مراکز محدود شد.

نفریه تصریح کرد: با شروع کرونا نیز 80 دستور العمل خاص ویژه مراکز مختلف از جمله مراکز نگهداری سالمندان، مهدکودک ها، مراکز نگهداری بیماران روان و ... به مراکز بهزیستی کشور ابلاغ شد.

معاون سازمان بهزیستی کشور افزود: در پی این اقدامات خوشبختانه آلودگی کرونا در مراکز بهزیستی کشور حداقلی بوده و مواردی هم که داشته ایم کاملا کنترل شده و هیچ رهاشدگی در مراکز گزارش نشده است.

نفریه به وضعیت کشورهای اروپایی و توسعه یافته در این زمینه اشاره کرد وافزود: در بسیاری از این کشورها بیشترین میزان مرگ و میر مربوط به مراکز نگهداری سالمندان بوده و حتی در کشوری مانند انگلیس نیمی از فوتی ها کرونا مربوط به این مراکز بوده است، اما خوشخبتانه در ایران با مدیریت صحیح ما حداقل آلودگی را در مراکز بهزیستی داشته و به خوبی وضعیت را مدیریت کرده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: در موج سوم پیش روی کرونا هم با همکاری تمام نیروها بهزیستی بتوان به سلامت عبور کرده و سلامت تمام مددجویان به نحو مطلوب حفظ شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار