مسابقات قهرمانی کشور قایقرانی اسلالوم در دو بخش کانو اسلالوم و کایاک اسلالوم در استان البرز برگزار شد که در آن قایقرانی کرمانشاه هیچ سهمی از مدال‌های توزیع شده در این رقابت‌ها، نه در بخش آقایان و نه در بخش بانوان نداشت.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خالی ماندن دست کرمانشاه از این رقابت‌ها درحالی است که با وجود پتانسیل های بالا و قایقرانان ملی پوشی همچون دنیا محمدی و امیرمحمد فتاح پور یکی از استان‌های مطرح قایقرانی اسلالوم در کشور محسوب می‌شویم.

آن‌طور که رئیس هیات قایقرانی می گوید با وجود مشکلاتی که در قایقرانی اسلالوم کرمانشاه وجود دارد، شاید دیگر نتوان چشم انداز روشنی را برای این بخش تصور کرد و اینگونه قایقرانی آبهای خروشان کرمانشاه به ایستگاه آخر خود نزدیک می‌شود.

ناجی پیمان در گفت و گو با ایسنا، نداشتن فضای تمرینی مناسب قابل دسترس را مهمترین مشکل کنونی قایقرانی اسلالوم کرمانشاه دانست و اظهار کرد: هرچند این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد، اما از استان کرمانشاه تنها یک نفر به این مسابقات اعزام شده بود.

وی بابیان اینکه دنیا محمدی ملی پوش قایقرانی ایران تنها اعزامی استان کرمانشاه به این مسابقات بود، گفت: علیرغم اینکه دنیا محمدی یکی از شاخص ترین قهرمانان قایقرانی آبهای خروشان در ایران است، اما بنا به دلایلی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و مدالی کسب کند.

رئیس هیات قایقرانی استان در پاسخ به اینکه چرا در بخش مردان نماینده ای در این مسابقات نداشتیم، عنوان کرد: امیرمحمد فتاح پور دیگر ملی پوش کرمانشاهی قایقرانی اسلالوم ایران است که به دلیل شرایط کرونایی کنونی حاضر به حضور در این مسابقات نشد و اگر شرکت می کرد قطعا مدال می‌گرفت.

وی در ادامه با تاکید براینکه وضعیت بگونه ای است که چشم انداز خوبی پیش روی قایقرانی اسلالوم کرمانشاه ترسیم نمی‌شود، گفت: هرچند پتانسیل های بسیار خوبی در این رشته داریم و در بالاترین سطح کشوری هستیم، اما از آنجایی که فضای تمرینی مناسب قابل دسترسی نداریم، نمی توان آینده خوبی برای آن ترسیم کنیم.

ضیایی اعلام کرد: تمرین و مسابقات رشته اسلالوم قایقرانی باید در رودخانه های خروشان انجام گیرد و از سوی دیگر به پیست، حمل و نقل، تجهیزات خاص و حمایت های مالی نیاز دارد، درحالی که اینها را در دسترس نداریم.

وی اضافه کرد: درحالیکه استان‌های دیگر مخصوصا استان‌های شمالی و جنوبی شرایط خوبی برای تمرین دارند، نزدیک ترین رودخانه برای تمرین ورزشکاران ما رودخانه سیروان در شهرستان پاوه است که حدود دو و نیم تا سه ساعت برای رفتن به آنجا باید طی مسیر کنیم.

رئیس هیات قایقرانی استان تاکید کرد: در کنار مشکل بُعد مسافت، تمرین در این رودخانه خطرات احتمالی نیز دارد که همیشه برای جلوگیری از وقوع آن سختی هایی را متحمل می‌شویم.

وی با بیان اینکه با وجود همه دشواری ها همچون بعد مسافت، انتقال تجهیزات و خطرات احتمالی، قایقرانان کرمانشاهی گاه و بیگاه برای تمرین در این رودخانه به پاوه می‌روند، گفت: همچنین در این رشته کمبود امکانات هم وجود دارد، تاجایی که در حال حاضر فقط دو قایق داریم و برای خرید دو قایق دیگر حداقل به 35 میلیون تومان پول نیاز است که هیات توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارد.

ضیایی یادآور شد: متاسفانه نه تنها در اسلالوم بلکه برای سایر رشته های زیرمجموعه قایقرانی شرایط تمرینی مناسبی نداریم، بگونه ای که پس از خشک شدن دریاچه شهربازی هر هفته برای تمرین قایقرانان به سراب نیلوفر می رویم و مجبور به پرداخت اجاره بها به مجموعه نیز هستیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نزدیک‌ترین فضا برای تمرین دریاچه سد شیان در اسلام آبادغرب است که حدود دو ساعت رفت و برگشت به آن طول می کشد.

کرمانشاه 17 ورزشکار اردونشین تیم های ملی رشته‌های مختلف قایقرانی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار