عضو تیم ملی کشتی آلیش گفت: همه کشتی را یک رشته مردانه می‌دانند و به همین دلیل به ما مقداری کم لطفی می‌کنند. امیدوارم بیشتر به کشتی زنان توجه شود زیرا کشتی آلیش نیز مدال‌آور است.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 25 September 2020

عضو تیم ملی کشتی آلیش گفت: همه کشتی را یک رشته مردانه می‌دانند و به همین دلیل به ما مقداری کم لطفی می‌کنند. امیدوارم بیشتر به کشتی زنان توجه شود زیرا کشتی آلیش نیز مدال‌آور است.

«زهرا یزدانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وقتی به خاطر کرونا باشگاه‌ها تعطیل است و اردویی هم برگزار نمی‌شود در خانه باید تمرین کنیم و من هم مستثنی از این امر نیستم و در ساحل هم با برادرم (امیرمحمد یزدانی عضو تیم ملی کشتی آزاد در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان) تمریناتم را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: دو سه هفته است که کسالت داشتم اما الان بهترم و طبق برنامه پیش می‌روم. در این مدت فدراسیون برنامه‌های لازم را به ما ارایه کرد و مستقیم با مونا میرزایی سرپرست تیم ملی کشتی آلیش در ارتباط بودیم.

عضو تیم ملی کشتی آلیش ادامه داد: باید منتظر برگزاری لیگ برتر کشتی مردان باشیم تا پس از آن ببینیم که فدراسیون چه برنامه‌ای برای ما در نظر گرفته است. هنوز اتحادیه جهانی کشتی زمان مسابقات جهانی یا آسیایی را نه تنها برای ما بلکه برای مردان هم اعلام نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تمرینات فشرده‌ای داشتم و از بهمن که مسابقات تعطیل شد حتی یک روز هم بدون تمرین نبودم و اگر اتحادیه جهانی کشتی زمان مسابقات جهانی یا آسیایی را در سال ۲۰۲۱ اعلام کند، به یقین فدراسیون اردوی تیم ملی را برگزار می‌کند و فرصت تمرین خواهیم داشت.

یزدانی یادآور شد: این شرایط در تمام دنیا حاکم است و حتی یکی از دوستانم که در تیم ملی مجارستان حضور دارد و ملی‌پوش المپیکی است عنوان کرده بود که در کمپ تیم ملی کرونا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هر سیستمی نقاط ضعف و قوت وجود دارد، گفت: از آنجایی که همه کشتی را یک رشته مردانه می‌دانند به ما مقداری کم لطفی می‌کنند. امیدوارم بیشتر به کشتی زنان توجه شود زیرا رشته ما مدال‌آور است. در مسابقات ایندور گیم ۲۰۱۷ ترکمنستان همه ما با مدال برگشتیم و نشان دادیم که زنان کشورمان ظرفیت‌های بالایی دارند.

عضو تیم ملی کشتی آلیش با بیان اینکه خیلی تلاش کردم تا رشته دیگری را انتخاب کنم اما نمی‌توانم دست از کشتی بکشم، تصریح کرد: در سطح ملی هم کار کردم و در ۲ سال گذشته نفر دوم تیم ملی جودو در ایران شدم اما وقتی بحث از اردوی تیم ملی کشتی باشد همه رشته‌ها را رها می‌کنم تا به کشتی بپردازم.

وی با اشاره به اینکه قبل از کشتی در تکواندو و دو و میدانی فعالیت داشتم، اظهار داشت: از روزی که کشتی را آغاز کردم عاشق این رشته شدم و خیلی زود پیشرفت کردم و کمتر از یکسال نفر نخست ایران شدم. تنها جایی که می‌توانم خودم باشم، تشک کشتی است.

یزدانی همچنین گفت: ورزشکاران در بحران کرونا مراقب سلامتی خود باشند زیرا بدن آنان به تدریج ضعیف می‌شود. امیدوارم زودتر برنامه اتحادیه جهانی کشتی مشخص شود تا اردوها و مسابقات را برگزار کنند. زیرا تمرین در خانه سخت و سبب فرسودگی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار