کد خبر: ۹۰۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 23 September 2020

 

فرماندار گیلان‌غرب با بیان اینکه 67 درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: در حوزه صنایع تبدیلی قیر طبیعی در سطح شهرستان، تنها سه محصول تولید می‌شود.

67 درصد قیر طبیعی کشور در گیلانغرب استخراج می‌شود/ جای خالی «صنایع تبدیلی قیر» در شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کورش محمودیان امروز در جمع اصحاب رسانه، به وضعیت نامناسب راه‌های اصلی، فرعی و مواصلاتی شهرستان گیلان‌غرب اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسیرها و راه‌های ایجاد توسعه در هر شهرستان راه‌های مواصلاتی است که در این شهرستان استاندارد نیست.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۴۸ درصد صادرات استان از بازارچه سومار انجام شده است، گفت: نیاز است راه‌های صادراتی به این بازارچه دوبانده و تعریض شود، البته راه زله‌زرد از گیلان‌غرب به بازارچه سومار با اعتباری نزدیک به ۱۶۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که فاز اول آن به طول 6 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن به طول ۲۹ کیلومتر در حال اجرا است.

فرماندار گیلان‌غرب یکی دیگر از کمبودهای شهرستان را در حوزه شبکه و درمان عنوان کرد و افزود: با توجه به فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرستان با مرکز استان نیاز است بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان به تجهیزات به روز تجهیز شود تا بیماران نیاز به انتقال نداشته باشند.

وی فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی به روستاهای گیان‌غرب را در قالب دیگر کمبودهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: البته مکرر در سفرهای مقامات و جلسات ما این کمبودها را عنوان می‌کنیم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

محمودیان به وجود ۲۴ معدن در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۷ درصد کل ذخایر قیر طبیعی کشور در این شهرستان موجود است که متاسفانه حداقل‌ها برای دسترسی به این معادن ایجاد نشده و ضرورت دارد راه‌های دسترسی به این معادن در امر بهره‌برداری هموار شود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی معادن قیر طبیعی به عنوان یکی از نیازهای استان عنوان کرد و گفت: در حوزه صنایع تبدیلی قیر طبیعی می‌توان 83 محصول از این معادن را تولید کرد که در سطح شهرستان تنها سه محصول تولید می‌شود.

محمودیان به حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: از هر سرمایه‌گذار چه بومی و چه غیربومی که قصد سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی و اشتغالزایی داشته باشد حمایت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار