حجت الاسلام محمد حسین اجرایی در گفتگو با تابناک:
امام جمعه شهرستان هرسین چند عامل در پیروزی جنگ ۸ سال دفاع مقدس بیان کردکه مهم‌ترین آنان را لطف و یاری خدای متعال دانست.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 21 September 2020

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته ی دفاع مقدس با بیان اینکه چند عامل مهم در پیروزی جنگ دفاع مقدس دخیل بوده ، در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :اولین عامل در پیروزی جنگ 8 ساله دفاع مقدس لطف و اراده ی خدای متعال بود ، خداوند به انسان ها وعده داده که کسانی که اهل عمل صالح هستند همواره پیروز میدان شوند و رشد پیدا کنند.

وی افزود:عامل دوم موثر در پیروزی ، رهبری هوشمندانه ی امام(ره) و عامل مهم دیگر نقش مسجد و مردم که با محوریت مسجد بود، وقتی مردم در مسجد گرد هم می آمدند مسائل دنیایی کنار رفته و نگاه مردم نسبت به مسیر خدا بود. در جنگ سوریه و دفاع از حرم اهل بیت افرادی که داوطلب اعزام بودند نگاهی به مسائل مادی و مقام های دنیایی نداشتند بلکه مسائل معنوی برای آنها مهم بود بنا بر این این ارتباط معنوی ، اخلاص و خدا جویی مردم در پیروزی هم انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس بسیار اهمیت داشت.

امام جمعه شهرستان هرسین خاطر نشان کرد : عواملی که در آن زمان موجب دلگرمی رزمندگان میشد حمایت و پشتیبانی خالصانه مردم بود همچون پیرمردی که به خاطر کهولت سن نمی توانست در جبهه ها حضور پیدا کند انگشتر یادگاری پدرش را به عنوان یک متاع ارزشمند تقدیم و سعی میکرد مساعدتی برای رزمندگان داشته باشد و یا پیزنی که چند تخم مرغ محلی را تقدیم میکرد اینها باعث دلگرمی فرماندهان و رزمندگان ما شده بود.

وی در پایان ابراز کرد :قدرشناسی از زحمات رزماندگانمان که در دفاع مقدس که جانانه در دفاع از این کشور عزیز از اسلام و دست آورد های انقلاب اسلامی دفاع کردند و ادامه دادن راه آنان از وظایف امروزه ی ما می باشد و در این راستا باید آرمان های امام و شهدا سر لوحه کار مسئولین و مردم قرار بگیرد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار