علی کلانترنیا از ساماندهی بیش از ۲ هزار متقاضی مشاغل خانگی در استان همدان طی اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۳۳۵ رشته مشاغل خانگی در این طرح وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای فعالیت در آن‌ها درخواست ارائه دهند.
کد خبر: ۹۰۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 20 September 2020
رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: این طرح از ششم شهریور آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، کلانترنیا با بیان اینکه مشاغل خانگی دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های قابل توجهی برای ایجاد اشتغال هستند اظهار کرد: ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این مشاغل و اعطای مشوق‌های دولتی و حمایتی مانند امتیاز‌های مالیاتی و پیوند با شبکه‌ها و بازار‌های تضمین شده بیمه متقاضیان، می‌تواند نقش مهمی را در توسعه ملی نمایان کند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند برنامه‌هایی برای ساماندهی این مشاغل و کمک به متقاضیان برای فعالیت در این حوزه هستیم افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر اساس آسیب‌شناسی طرح‌های موجود و مطالعات انجام شده و تضمین شده اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان ادامه داد: این طرح اجرای برنامه‌هایی همچون توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تجربه‌اندوزی، هدایت، مشاوره و راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های منطقه‌ای و استانی است.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس آشنایی با مدل‌های مختلف کسب و کار اعم از مشاغل خانگی، شبکه‌سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برند‌ها، بنگاه‌های بالادستی و... است که باعث بهبود فرایند تولید و محصولات می‌شود.

کلانترنیا با بیان اینکه این طرح حرکت‌های کارآفرین و فعالیت‌های اقتصادی را هرچه بیشتر رشد داده و باعث شکوفایی اقتصاد می‌شود افزود: این طرح بر اساس نیازسنجی و مبتنی بر کار پژوهشی است به طوری که هر واحدی بر اساس پتانسیل‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌ها و با توجه به اسناد بالادستی و سند‌های آمایش استان‌ها تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ابتدا به وسیله جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط تسهیل‌گر توسعه‌ای به صورت پایلوت در ۹ استان برگزار شده است خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز اجرا می‌شود که مرحله اول شامل شناسایی مزیت‌ها، مرحله دوم مبتنی بر توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش و مرحله سوم اتصال به بازار است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه این طرح یک کار پژوهشی، آموزشی و اجرایی به شکل همزمان است افزود: فراخوان این طرح از ششم شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود که احتمال تمدید طرح نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان این طرح باید دارای شرایط خاص باشند گفت: افراد بالای سن ۱۸ سال، عدم بهره‌مندی از اشتغال، عدم برخورداری از بیمه به استثنای بیمه روستایی و عشایر و همچنین شرایط خاص‌تر اینکه زنان مطلقه، بی‌سرپرست، زنان دارای همسر زندانی و مفقودالاثر و دخترانی با سن ۴۵ تا ۵۵ سال که هرگز ازدواج نکرده‌اند، جامعه هدف این طرح هستند.

کلانترنیا از ساماندهی بیش از ۲ هزار متقاضی مشاغل خانگی در استان همدان طی اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۳۳۵ رشته مشاغل خانگی در این طرح وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای فعالیت در آن‌ها درخواست ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار