کد خبر: ۹۰۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 19 September 2020

 

 

ماجرای دانش آموزی که به علت فقر  دفتر مشق سال های گذشته برادرش را پاک می کرد و دوباره بر آن می نوشت  اما معلمش از وی می خواهد که مادر خود را بدلیل بی انضباطی و دفتر سیاه و پاره اش به مدرسه بیاورد و در همین حین متوجه مشکلات عدیده زندگی این دانش آموز و فقر زندگی آنها می شود.
اگرچه شاید این فقط داستانی برای توجه دادن انسان ها به همنوعانشان باشد اما کم نیستند کسانی که شرایط بسیار دشوارتری را می گذرانند اما صدای شان از چهاردیواری خانه ها فراتر نمی رود و  این روزها شیوع کرونا که گرانی ناشی از تحریم ها  هم چاشنی طعم آن شده  ، زندگی را  برای بسیاری دشوارتر  کرده است.

اما در بحبوحه همین مشکلات هستند نیکانی که تنها به خود نمی اندیشند و برای بهروزی جامعه و مردمانش تلاش می کنند.
 

تامین نیاز دانش آموزان در آموزش راه دور 

مدیرکل کمیته امداد امام(ره)  گیلان در همین ارتباط می گوید: در حال حاضر؛  رویداد ملی «شور عاطفه‌ها» همزمان با اجرای دومین دوره پویش ایران همدل، با شعار «همدل می شویم برای مهربانی در مهر» در گیلان آغاز شده است و تا  روز جمعه (یازدهم مهرماه سال جاری) با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت ادامه دارد.
عباس اهرابی با بیان اینکه  به منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت این برنامه  با اولویت ملزومات آموزش غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: باوجود تلاش های آموزش و پرورش  و صدا و سیما در ایجاد بستر مناسب آموزشی، اما یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان نیازمند، کمبود وسایل آموزش از راه دور در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا برای ادامه تحصیل می باشد که کمیته امداد امام(ره) رویکرد جدید جشن عاطفه های امسال را برای تأمین نیاز این دسته از دانش آموزان قرار داده است.
وی با اشاره به  اینکه در استان گیلان ۱۱ هزار و ۶۸۷   دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند  هستند، گفت: مردم  نیکوکار  گیلان  سال گذشته چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در شور عاطفه ها کمک کردند که  امیدواریم امسال این مبلغ با مشارکت نیکوکاران به هشت میلیارد تومان افزایش یابد.

اهرابی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا، ضمن آانکه پایگاه های نمادین در میادین اصلی شهر برای جمع آوری کمک های هم استانی های خیر و نیکوکار ایجاد می شود، اما اکثریت کمک های مردمی از طریق شبکه های فضای مجازی و به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود.
وی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی از جمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و همچنین تعامل و هم‌افزایی با مراکز دولتی، علمی و دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، اصناف، بازاریان و بانک ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد ملی شور عاطفه‌ها اشاره و تصریح کرد: تا کنون تعداد سه هزار  بسته مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت، توسط کمیته امداد امام(ره) استان تأمین و تحویل  شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان گیلان همچنین از آمادگی دفاتر ۳۱ گانه کمیته امداد کمیته امداد امام(ره) و ۷۰ مرکز نیکوکاری در استان برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خبر داد.
 اهرابی  تصریح کرد: مردم نیکوکار و خیران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۱۳*۸۸۷۷* و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۱۹۲۴۱ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۸۷ نزد صندوق امداد ولایت استان گیلان، کمک‌های خود را برای تأمین ملزومات آموزشی دانش آموزان بی بضاعت واریز نمایند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ابراز امیدواری کرد  با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته و  نوع دوستی مردم استان گیلان، بتوانیم فرزندان نیازمندمان را در آغازین روزهای سال تحصیلی با گل لبخند رضایت راهی مدارس نماییم.

حدود ۱۲۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

زندگی وقتی زیباست که انسانیت در آن جاری باشد و یکان یکان افراد سهمی از لبخند ،  آرامش و  از امکانات مناسب و رفاه داشته باشند پس برای مانا بودن زیبایی های زندگی بکوشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار