کارگروه رسانه ای قرارگاه فرهنگی و جهادی فاطمی با حضور نمایندگانی از رسانه های مطرح کشور و استان قم،در سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 17 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام جواد بهشتی پور، مدیر اجرایی قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی و مدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری فاطمی (س) آستان مقدس عصر امروز در سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری و حزن آل الله اظهارکرد: حمایت از خدمات  فرهنگی و اجتماعی علی الخصوص در حوزه محرومان و مستضعفان از جمله مطالباتی است که همیشه از آستان مقدس می شود و این اقدامات به صورت مستمر به ویژه در بحران هایی مثل سیل، زلزله و بیماریهای همه گیر مانند کرونا در قالب های مختلف و متنوع انجام شده است.

وی افزود: در سال جدید اقدامات زیادی از سوی گروه های جهادی و مردمی در سطح جامعه شکل گرفت که آستان مقدس نیز اقدامات ارزشمندی را در این زمینه انجام داد که از جمله توزیع  بسته های غذایی در ماه مبارک رمضان و ایام دهه مبارک کرامت و ولایت میان خانواده های آسیب دیده و محروم، همچنین اعزام خادمان و سفیران کریمه جهت تقدیر و تفقد از مدافعان سلامت در استان های مختلف و...است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در نشستی که رابطان سفیران کریمه با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) داشتند، آیت الله سعیدی نسبت به ساماندهی و نگاه ویژه آستان مقدس به فعالیت های فرهنگی و جهادی برای خدمت رسانی به مستضعفان جامعه تأکید داشتند که با عنایت حضرت فاطمه معصومه (س) قرارگاه فرهنگی و جهادی فاطمی با اهداف و مأموریت های مشخص در حوزه های مختلف فعالیت های مردمی با دو رویکرد کلان شکل گرفت.

حجت الاسلام بهشتی پور ادامه داد: قرارگاه فرهنگی وجهادی فاطمی فعالیت های خود را در دو عرصه «کرامت فاطمی» و «احسان فاطمی» برنامه ریزی و اقدامات ارزشمندی را با کمک مردم و خیرین به ثمر رسانده است.

مدیر قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به حوزه «کرامت فاطمی» و مأموریت این بخش گفت: طرح کرامت فاطمی اقدامی است که با مشارکت موسسه فرهنگی اقتصادی زائر در راستای توانمند سازی فرهنگی و اقتصادی اقشار آسیب دیده و مستضعف جامعه برنامه ریزی شده است بطوریکه با شناسایی خانواده های محروم از جمله زنان سرپرست خانوار نسبت به شناسایی مهارت ها و هدایت به سمت مشاغل خانگی به منظور خود درآمد زایی آنان برنامه های ویژه ای را ارائه می دهد. همچنین برنامه ریزی های لازم جهت اجرای طرح فرهنگی همیاران خانواده جهت ارائه خدمات فرهنگی به این خانواده ها در دستور کار قرارگاه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای ماه محرم قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی با ایجاد کارگاه تولید ماسک جهت تامین ماسک برای هیئات مذهبی و مواکب حسینی زمینه اشتغال و درآمدزایی حدود ۷۰ خانواده محروم را فراهم کرده است.

حجت الاسلام بهشتی پور در ادامه به تبیین عرصه «احسان فاطمی» پرداخت و افزود: این عرصه ناظر بر مشارکت در فعالیت های اجتماعی و وقوع حوادث و بحران های طبیعی و غیر مترقبه مانند سیل و زلزله همچنین شیوع ویروس منحوس و خطیر کرونا می باشد و به نوعی مسبوق به سابقه است. این طرح در ماه محرم در قالب سه نگاه «اکرام حسینی»، «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» شکل گرفته و در حال انجام می باشد.

وی اظهارکرد: توزیع سه هزار بسته معیشتی، اطعام در قالب ۵۶ هزار غذای تبرکی حضرت و توزیع بیش از ۱۸۳ هزار ماسک و مایحتاج بهداشتی در این سه قالب ذکر شده، انجام شده است. این طرح با حمایت از هیئات مذهبی و تقویت آنان تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مدیر قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی از تشکیل کانون های خدمت فاطمی در استان های مختلف در آینده ای نزدیک جهت اجرای دو طرح احسان و کرامت فاطمی خبر داد.

لازم به ذکر است دراین جلسه نمایندگانی از شهرداری قم، خبرگزاری های شفقنا، ایسنا، مهر، تسنیم، قم نیوز، پایگاه خبری ۵۹۸، نماینده عکاسان استان و همچنین فعالان شبکه های مجازی به ارائه نکته نظراتی پرداختند.

از مصوبات این جلسه تشکیل کارگروه رسانه ای قرارگاه فاطمی با حضور فعالان رسانه ای استان قم بود که  علاوه بر اطلاع رسانی اقدامات قرارگاه فاطمی، ساماندهی اصحاب رسانه و شبکه سازی بزرگ مردمی فاطمی جهت  حضور در کمک های مؤمنانه و اقدامات خیر در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار