استاندار ایلام با اشاره به عزم جدی دولت برای محرومیت زدایی گفت: در ۳۲ ماه گذشته تاکنون حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف این استان سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در آیین تجلیل از دستگاه های برتر استانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی فعالیت های گسترده ای در سال های اخیر برای رشد و توسعه در حوزه های مختلف در ایلام انجام شده است که قطعا تحول بزرگی را در استان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری منظم نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع و کارگروه اشتغال افزود: پیگیری مستمر وضعیت تولید واحدهای فعال و تلاش برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تاثیر بسزایی در ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته است به طوری که ۱۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگسته اند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهم ترین اولویت‌های استان رفع موانع تولید و اشتغال، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط در بخش های مختلف است که این مهم با تقویت روحیه جهادی در بدنه تمام دستگاه‌ها عملی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وحدت و همدلی قوی در استان آن را عامل پیش برنده امور عنوان کرد و گفت: این عامل به همراه نیروی انسانی علمی و خوش‌ فکر امروز باعث شده است در کارها هم افزایی ایجاد و استان ایلام در مسیر توسعه قرار گیرد.

ایلام به کارگاه‌ محرومیت زدایی تبدیل شده است

استاندار ایلام گفت: کارگروه ویژه ای در استان جهت رفع محرومیت زدایی تشکیل شده که هدف از تشکیل آن، رفع مشکلات زیرساختی، ایجاد فرصت های اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.

وی افزود: بعد از تشکیل قرارگاه سازندگی، ایلام به یک کارگاه‌ محرومیت زدایی مبدل شده و در این راستا سعی شده است از کمک نهادها و ارگانهای مختلف دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی و شرکت ها و بنیادها چون بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و ... استفاده شود.

وی با اشاره به سفر اخیر معاونان رئیس جمهوری به استان اظهار داشت: از نتایج خوب سفر جناب آقای امید معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به ایلام اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه برای مناطق محروم استان تعریف شد.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در نشست هایی متعددی که با رئیس بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی برگزار شد در بازدید میدانی از ۲ شهرستان محروم ملکشاهی و هلیلان تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه برای توسعه این مناطق تعریف شده است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: بنیاد علوی اعلام کرد در صورت تهیه و جانمایی زمین ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در مناطق مختلف استان احداث کند.

وی به سفر آقای اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان اشاره کرد و گفت: از نتایج خوب این سفر این بود که مقرر شد حدود ۳۰ هزار نفر از خانواده های ایثارگران مشغول به کار شوند که با انجام این مهم تمام افراد بیکار در این حوزه شاغل می شوند.

استاندار ایلام افزود: در این سفر همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران کلنگ زنی شد.

سلیمانی دشتکی دیگر دستاورد سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور را ایجاد تفاهم‌نامه اشتغال و مسکن ایثارگران بین استانداری و بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران امضا شد که با این عمل تمامی ایثارگران استان صاحب خانه می شوند.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام همچنین از قول مساعد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت مذاکره با سازمان امور استخدامی کشور برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان سال جاری خبر داد.

شتاب توسعه در حوزه علم و فناوری ایلام

استاندار ایلام همچنین با اشاره به سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان گفت: در این سفر از تمام مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان استان بازدید بعمل آمد و کمک های بسیاری خوبی نیز به دانشگاهها و مراکز فناوری شد.

سلیمانی دشتکی از روند رو به رشد حرکت های فناورانه در استان ابراز رضایت کرد و افزود: در این سفر شاهد کلنگ زنی کارخانه تولید تجهیزات هوشمند سازی و افتتاح مرکز بیماریهای مشترک انسان و دام و افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام و کلنگ‌زنی کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایلام بودیم.

وی تاکید کرد: همچنین از دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و ایلام بازدید بعمل آمد و هر کدام ثمرات بسیار ارزشمند و منحصر بفردی داشت و قول های بسیار خوبی داده شد که طی ۲۰ نامه مکتوب تقدیم معاونت محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد.

استاندار ایلام از دیگر دستاوردهای این سفر اهدای ۲۵ هکتار زمین برای ادامه فعالیت های پارک علم و فناوری توسط دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: در این سفر همچنین بیش از ۱۲ میلیارد تومان به دانشگاه ایلام کمک شد و برای دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی هم قول مساعدت و همکاری داده شد.

وی تاکید کرد: در سومین سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اگر پارک علم و فناوری برای دهه ی فجر آماده شود باز هم به استان سفر خواهند داشت و اینجا باید گفت با حمایت های خوب انجام شده استان در حوزه توسعه علم فناوری شتاب فزاینده ای به خود گرفته است.

کشاورزی ایلام در مسیر توسعه پایدار

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید بخش کشاورزی را به عنوان یکی از ظرفیت های مهم توسعه اقتصادی استان ایلام را مورد نظر قرار داده و در این راستا طرح های مهمی را برای رونق این بخش اجرایی کرده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تحول عظیمی در آبی کردن اراضی کشاورزی استان رخ داده است، یادآور شد: قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان وجود داشته، در حال حاضر این میزان به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: آبی کردن حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اقدام است که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در استان ایلام بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی را که به شکل سنتی آبیاری می‌شدند به صورت غرقابی تبدیل به آبیاری مدرن کرده‌ایم.

استاندار ایلام افزود: در حال حاضر ۱۸ پروژه پمپاژ آب کشاورزی در سطح استان وجود دارد که پیشرفت آنها بالای ۸۰ درصد است که برای تکمیل آنها ۶۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: امیدواریم در سفر آقای نوبخت به استان اعتبار تکمیلی این پروژه های آبی تخصیص یابد.

وی یادآور شد: در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان تفاهم‌نامه خوبی منعقد خواهد شد که در این تفاهم نامه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های جهش تولید تعریف می شود.

در پایان این آئین و با حضور استاندار ایلام از ۱۴ دستگاه اجرایی استان در بخش های مختلف تجلیل بعمل آمد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار