رئیس هیات تکواندو استان کرمانشاه گفت: هرچند شیوع کرونا ادامه فعالیت رشته‌های پربرخورد را با مشکل مواجه کرده، اما تلاش کرده‌ایم تا تکواندو کرمانشاه تعطیل نشود.
کد خبر: ۸۹۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 15 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا؛مهدی همتی بااشاره به تاثیرات منفی شیوع کرونا بر حوزه ورزش، اظهارکرد: از زمان شیوع این بیماری تاکنون فعالیت بسیاری از رشته‌های پربرخورد با مشکل مواجه شده، اما ما تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم تکواندو کرمانشاه را فعال نگاه داریم و نگذاریم دچار تعطیلی شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با شعار تکواندو تعطیل نیست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود ادامه دادیم.

رئیس هیات تکواندو کرمانشاه اضافه کرد: طی این مدت تنها فعالیت مسابقات بخش مبارزه را متوقف کردیم، اما در بخش پومسه، آزمون‌های ارتقاء کمربند، تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی و... کماکان فعالیت تکواندو کرمانشاه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر شرایط را در خانه‌های تکواندو کرمانشاه بگونه ای فراهم کرده‌ایم که قهرمانان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای تمرین حضور دارند و سایر تکواندو کاران هم می توانند در سالن‌ها حضور پیدا کنند و تمریناتشان را پیگیری کنند.

همتی یادآورشد: البته در مدت شیوع بیماری کرونا رویدادهای قابل قبولی را هم از طریق فضای مجازی انجام دادیم و در حوزه آموزش‌ها هم کلاس‌های مجازی دانش افزایی مربیان را برگزار کردیم.

وی در ادامه از ریزش شدید تعداد ورزشکاران رشته تکواندو در کرمانشاه به دنبال شیوع بیماری کرونا خبرداد و گفت: تا سال گذشته و قبل از شیوع کرونا، تکواندو جزو یکی از سه رشته برتر فعال در استان بود و 10 درصد از ورزشکاران سازمان یافته استان را به خود اختصاص می‌داد، اما از زمانی که این بیماری شیوع پیدا کرده، به رده های پایین‌تری تنزل پیدا کرده‌ایم.

رئیس هیات تکواندو کرمانشاه افزود: قبل از کرونا در هر کلاس تکواندو حدود 100 تکواندوکار داشتیم، اما اکنون تعداد آنها به حدود 20 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا بر فعالیت مربیان رشته‌های ورزشی هم تاثیر گذاشته، بگونه‌ای که از نظر اشتغال و معیشت هم با مشکل مواجه شده‌اند.

همتی در ادامه با اشاره به تمرکز هیات تکواندو کرمانشاه در پرورش استعدادها و توجه به رده‌های پایه طی چهار سال گذشته، گفت: نتیجه اقدامات منجربه کسب اولین قهرمانی آسیای تکواندو کرمانشاه در رده‌های پایه شد و این نوید را می‌دهد که در آینده قهرمانان بزرگی در تکواندو کرمانشاه داشته باشیم.

وی در ادامه بااشاره به انتخاب فدراسیون تکواندو ایران به عنوان فدراسیون برتر از سوی فدراسیون جهانی، اظهارکرد: کسب این عنوان نشان از توانمندی و سطح بالای تکواندو ایران و به تبع تکواندو استان‌ها و شهرستان‌‎ها است که همه همدل و همصدا برای رشد تکواندو ایران تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: تکواندو کرمانشاه نیز به عنوان عضوی از خانواده تکواندو ایران، تلاش دارد تا سهمی از رشد این رشته در ایران داشته باشد و همواره در راستای تحقق این هدف سعی کرده‌ایم.

وی در پایان به برگزاری چهارمین سمینار علمی تخصصی فدراسیون تکواندو هم اشاره کرد و گفت: در این دوره از سمینار که برای اولین بار بصورت بین المللی برگزار شد، سهم استان کرمانشاه از مقالات ارسالی به این سمینار دو مقاله بود که هر دوی آنها به عنوان مقاله برتر پذیرفته شدند که دستاوردی ارزشمند برای تکواندو استان محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار