معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: براساس تصمیم وزارت صمت بسته حمایتی برای توسعه صادرات غیرنفتی برای صادر کنندگان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 14 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،احسان باقرخانی با بیان اینکه طرح‌های مورد تایید کارگروه صادرات نفتی مشوق صادراتی می‌گیرد، اظهار داشت: براساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته حمایتی برای توسعه صادرات غیرنفتی برای صادر کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 99 که در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی با اولویت زیرساخت‌‌های صادراتی در استان‌های مرزی کشور به سازمان‌ای صمت ابلاغ شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های صادراتی، گفت: این توسعه شامل توسعه و تجهیز زیرساخت مناطق مرزی و بازارچه‌‌های مرزی استان در بحث پایانه‌های صادراتی، مراکز نمایشگاهی، سردخانه، انبار، کانتینرهای یخچال‌دار و... می‌شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده موضوع طی یک فراخوان به سرمایه‌گذاران بخش خصوص در استان اعلام شود تا برنامه‌ها و درخواست‌های خود را در دو بخش ایجاد زیرساخت جدید و توسعه و تجهیز زیرساخت موجود به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که مستقر در سازمان صمت است اعلام کنند.

باقرخانی اضافه کرد: چنانچه این طرح‌ها در کارگروه به تصویب برسد جهت طرح در کارگروه ملی مشوق‌های صادراتی برای تخصیص بودجه به سازمان توسعه و تجارت ایران ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: این فرصت بسیار خوبی برای استان است که بتوانیم از این امتیازی که برای استان‌های مرزی قائل شدند برخوردار شویم، این کمک‌های اعلامی به صورت‌های کمک‌های بلاعوض و هم سود تسهیلات بانکی خواهد بود که به درخواست کنندگان و کسانی که متقاضی ایجاد زیرساخت در مناطق مرزی و بازارچه‌ها هستند، پرداخت می‌‌‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار