کد خبر: ۸۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 14 September 2020

 

 

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم امام حسین (ع) در حال ساخت است و روند احداث این طرح از ۵ سال گذشته به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شده است.

صحن حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در سال‌های گذشته همزمان با اربعین حسینی به منظور تردد بهتر زوار و حتی اسکان آن‌ها در چادرها و موکب‌ها آماده می‌شد؛ به طوری که سال گذشته به گفته دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین اسکان داده شدند.

امسال با وجود شیوع کرونا و روند کُندی که توسعه حرم امام حسین (ع) داشت، با این وجود مهندسان و کارگران ایرانی سعی کردند یک روز هم احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) را متوقف نکنند و به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات بیش از ۶۵ درصد این صحن آماده شده است.

با اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه حرم حسینی، امسال قرار است حدود ۷۰ هزار مترمربع از صحن در ایام اربعین در اختیار زوار قرار گیرد؛ به طوری که به گفته مسؤولان عراقی ۷۰ درصد این صحن به منظور پذیرای از زائران اربعین چه در زمینه اسکان و چه تغذیه و حتی مسیر تردد آماده خواهد شد.

به گزارش فارس، آنچه از شواهد مشخص است و مسؤولان کشورمان نیز اعلام کردند، عراق امسال در ایام اربعین پذیرای زوار خارجی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار