مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت چغندر بهاره از مزارع استان خبر داد و برآورد کرد امسال بیش از ۶۳۰ هزار تن محصول در استان تولید شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 14 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمدسعید هوشیار اظهار کرد: امسال 10 هزار و 209 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر بهاره رفته و برآورد می‌شود تولید چغندر قند در استان به 632 هزار تن برسد.

هوشیار متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه را 62 تن در هکتار اعلام کرد و افزود: چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه خوب استان در زمینه کشت چغندرقند، گفت: استان کرمانشاه از نظر تولید و عملکرد چغندر رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

هوشیار با بیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها کشت بهاره چغندرقند را داریم، گفت: شهرستانهای اسلام آبادغرب، کنگاور و هرسین بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را در استان دارند.

هوشیار با بیان اینکه دو کارخانه قند اسلام آبادغرب و بیستون در استان و پنج کارخانه قند خارج از استان کار فرآوری چغندرقند تولیدی در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، ادامه داد: دو کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ظرفیت فرآوری سالانه حدود 400 هزار تن چغندر قند را دارند و مابقی تولیدات استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

هوشیار فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفند و اوایل فروردین عنوان کرد و افزود: برداشت چغندرقند از مزارع استان کرمانشاه از دو سه روز گذشته آغاز شده و حدود 120 روز ادامه خواهد داست.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای کشت پاییزه چغندر قند در استان داشت و گفت: از هم اکنون برنامه ریزی کرده‌ایم تا کشت چغندر پاییزه را در سطح استان به حد قابل قبولی برسانیم و به شرط مهیا بودن شرایط از حیث تامین بذر، دو هزار هکتار چغندر پاییزه در مناطق گرمسیر استان کشت خواهد شد.

هوشیار ادامه داد: سال گذشته 452 هکتار چغندر پاییزه در اراضی شهرستانهای گرمسیر استان شامل سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کشت شده بود و کشاورز نمونه کشوری در کشت پاییزه چغندرقند از شهرستان سرپلذهاب انتخاب شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار