ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درحالی 21 مرداد با ثبت نام از 16 داوطلب به پایان رسید که در مرحله تایید صلاحیت‌ها نیمی از افراد ثبت نام شده از گردونه رقابت‌ها کنار گذاشته شدند و تنها صلاحیت هشت نفر مورد تایید قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 14 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حسین شیروانی رئیس فعلی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه نیز یکی از همین کاندیداها است که به دلیل نداشتن چهار سال رزومه مدیریتی - مربوط به تبصره 2 ماده 6 آیین نامه انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی - صلاحیتش مورد تایید قرار نگرفته و حالا نسبت به گنجاندن این بند در آیین نامه که باعث عدم تایید صلاحیتش در انتخابات فدراسیون بدنسازی وپرورش اندام شده اعتراض‌ دارد.

شیروانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از بندهای آئین نامه چگونگی انتخابات ریاست فدراسیون ورزشی مشکلاتی دارد، اظهارکرد: در یکی از این بندها قید شده که کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون باید دارای چهارسال سابقه مدیریتی در دستگاه های اجرایی باشند و جالب اینجاست که به همین دلیل مرا نیز رد صلاحیت کردند، درحالیکه افرادی را می‌شناسم به آنها اجازه ورود به انتخابات سایر فدراسیونهای ورزشی را می‌دهند بدون اینکه هیچگونه رزومه مدیریتی و ورزشی داشته باشند و بعضا هم رئیس فدراسیون شده‌اند.

رئیس هیات پرورش اندام کرمانشاه تاکید کرد: وجود چنین بندی باعث شده، افرادی همانند من که 25 سال است در رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ فعال هستیم، برای انتخابات ریاست فدراسیون کنار گذاشته شویم و افرادی تایید صلاحیت شوند که وابسته به گروه و یا حزب و یا افراد قدرتمند سیاسی هستند، بدون اینکه رزومه ورزشی داشته باشند.

وی افزود: قهرمانی پاورلیفتینگ جوانان آسیا در سال 2001، قهرمانی بزگسالان آسیا در سال 2008، قهرمان ورکوردار آسیا در سال 2009 که با مدال طلایم تیم ایران بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد، قهرمانی جهان در سال 2012، مربی تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان ایران در سال 2018 و کسب سومی جهان، بیش از 10 بار قهرمان ورکورد دار پاورلیفتینگ کشور در رده های سنی جوانان وبزرگسالان تنها بخشی از رزومه ورزشی دوران قهرمانی‌ام است.

شیروانی تصریح کرد: حالا هم که کارمند وزارت کشور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی هستم و دو دوره ریاست هیأت بدنسازی وپرورش اندام استان کرمانشاه را نیز در کارنامه مدیریتی‌ام دارم. مشاور استاندار در امور ورزش، مشاور فدراسیون بدنسازی، مسئول ورزش استانداری کرمانشاه به مدت 9سال، مشاور و عضو شورای مشورتی فدراسیون وزنه برداری، مسئول کمیته پاورلیفتینگ دانشجویان کشور، مسئول تربیت بدنی بسیج کارمندی، دبیر کمیته پاورلیفتینگ کشور و مسئول کمیته مارکتینگ فدراسیون وزنه برداریِ دیگر سوابقی است که تاکنون داشته ام و اکنون سوال اینجاست که با چنین سوابقی صلاحیت مدیریت ورزشی را که عمرم را در آن صرف کرده‌ام، ندارم؟

وی اعلام کرد: متاسفانه از حدود دو سه سال پیش با گنجاندن چنین بندهایی در آئین نامه انتخابات ریاست فدراسیون، در تلاش هستند تا با مانع گذاشتن سر راه قهرمانان ورزشی، از ورود آنها به مدیریت ورزش جلوگیری کنند تا با این کار راه را برای ورود افراد سیاسی، به مدیریتهای کلان ورزش کشور هموارتر از گذشته کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در هم این بند آیین نامه قید شده "سایر موارد مدیریتی در کمیسیون تطبیق بررسی می‌شود" که سوابق مدیریتی ام را در همین بند هم قابل قبول ندانسته تا مبادا خطری برای کاندیدای مورد نظر وزارت ایجاد شود و البته که سایر موارد مدیریت هم به این دلیل به آیین نامه اضافه کرده‌اند تا بصورت سلیقه ای در مورد انتخاب کاندیدا برخورد کنند و جالب اینجاست که در آیین نامه چگونگی انتخابات روسای فدراسیونهای ورزشی هیچ اشاره ای به سوابق ورزشی کاندیدا نشده است.

وی اظهار کرد: نمی توان پذیرفت که با چنین بندهایی نگاه مسئولین وزارت ورزش به مدیریت ورزش یک نگاه سیاسی نیست، جای بسی تأسف است که با این رزومه مدیریتی صلاحیت مدیریت در ورزش را ندارم، ولی افرادی صرف اینکه فقط چهار سال در هر دستگاه اجرایی مدیر بوده و با رشته تحصیلی غیرمرتبط، حق مدیریت در ورزش را دارند.

شیروانی اضافه کرد: مگر به قهرمانهای ورزشی به این راحتی اجازه داده می‌شود که مدیر دستگاه‌های اجرایی شوند که در ورزش به هر غیر ورزشی اجازه داده می‌شود در رأس ورزش قرار گیرد. با این دیدگاه باید قهرمانهای بزرگ ورزشی فاتحه مدیریت در ورزش را بخوانند و افراد سیاسی و غیرورزشی فدراسیونهای ورزشی را به تصرف خود درآورند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با یک بازنگری در این آیین نامه راه برای ورود قهرمان ورزشی به مدیریت ورزش باز شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار