معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: با اجرایی شدن قرارداد کارت بلیت الکترونیک حدود ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و ۷ هزار تاکسی در کرمانشاه مجهز به سیستم پرداخت کرایه غیرنقدی می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 13 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محسن ارجمندی از مجهز شدن اتوبوس‌ها و تاکسی‌های کرمانشاه به سیستم پرداخت کرایه غیرنقدی خبر داد و اظهار داشت: تلاش شده افزایش نرخ‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم رضایت نسبی شهروندان را جلب کنیم.

وی با اشاره به تخلفات احتمالی، افزود: طی تماس‌های متعدد متوجه شدیم که رانندگان تاکسی‌ها به جای مبلغ مصوب مبلغی بالاتر از مسافران دریافت می‌کنند؛ که این یک تخلف محسوب می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیر باشند تا اداره بازرسی و نظارت سازمان حمل و نقل، رسیدگی کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل با مصوب شدن نرخ خدمات، راننده و مسافر متعهد به اجرای مصوبه هستند، گفت: سال گذشته افزایش نرخ بنزین و تورم داشتیم و تورمی که محاسبه شده نسبت به افزایش کرایه بالاتر است.

وی با بیان اینکه مذاکراتی انجام شده تا هیچ بار مالی در این خصوص به رانندگان اتوبوس وتاکسی تحمیل نشود، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و ۷ هزار تاکسی در کرمانشاه مجهز به سیستم پرداخت غیرنقدی شود.

ارجمندی با اشاره به اینکه یک پلتفرم واحد و یکپارچه برای شبکه پرداخت غیرنقدی و شهروندی نیز برای ناوگان شبه عمومی در حال تهیه است، عنوان کرد: با استقرار و فعال شدن کارت بلیت‌های الکترونیکی در کلانشهر کرمانشاه و براساس ضوابط عملکرد سرویس‌های حمل و نقلی، زمانی که سیستم پرداخت غیرنقدی در اتوبوس و تاکسی در دستور کار قرار بگیرد، در بررسی مهندسی ترافیک علاوه بر کاهش آلودگی‌ها، کاهش زمان تأخیر و توقف را در دارد و در تاکسی‌ها نیز اگر این کار انجام شود، به بخشی از اهداف ترافیکی خواهیم رسید.

وی در پایان، گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان برای استفاده از سرویس‌های حمل و نقلی از کارت بلیت استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار